MENÜ
  • Vegalománia – Létezik húsfüggőség?

    A legújabb kutatások fényében a sajt és a hús is bekerült a függőséget okozó táplálékok listájába a kávé, a csokoládé és a cukor mellé.

    Te is úgy érzed, bármennyire is szereted az állatokat, egyszerűen képtelen lennél létezni húsfogyasztás nélkül? Ha csak egy napig is nélkülözöd az állati eredetű termékeket, ellenállhatatlan sóvárgás fog el utánuk? Amint pedig ismét hozzájuk jutsz, jóval nagyobb mennyiségben kerülnek a tányérodra, mint szükséged lenne rá? A jelenségre bizony létezik tudományos magyarázat: a táplálkozáskutatók felfigyeltek rá, és kiderítették, tényleg létezik ételfüggőség.

    Fresh Meat

    A hamis étvágy ördögi köre

    Az amerikai életmódtudományok doktora, Dr. Joel Fuhrman vezette azt a vizsgálatot, amely feltárta az igazi éhség és a táplálék utáni indokolatlan vágy közötti különbséget. Megdöbbentő módon az emberek többsége soha nem valódi étvágy miatt kezd el enni. Gyakran érezheted úgy, hogy éhes vagy, holott már elegendő kalóriát fogyasztottál. A magyarázat nem másban, csupán az étel méreganyag-tartalmában rejlik.

    hamb

    Amikor ártalmas összetevők kerülnek a szervezetedbe, a sejtjeid mielőbb megpróbálnak szabadulni tőlük. Az emésztés után ezek az anyagok a nyirokrendszerbe kerülnek, és a kiválasztáskor a méregtelenítés tüneteit tapasztalod: remegést, fejfájást, gyengeséget. Ez azonban megtévesztésig hasonlít az éhségből fakadó érzésekhez. Ilyenkor rendszerint azonnal enni kezd az ember, és  sajnos többnyire éppolyan káros anyagokat tartalmazó ételeket fogyaszt, amelyek a kellemetlen tünetekért feleltek. Ezt csak akkor lehet leküzdeni, ha a sejteket tápláló, nem pedig romboló ételeket részesítünk előnyben.

    Picture by Mark Richards-The Findus Horse Meat Scandal-11.02.13

    A kutató szerint erre legalkalmasabbak a bogyós gyümölcsök, az olajos magvak, a leveles saláta- és káposztafélék és a párolt zöldségek. A növekedési hormonokkal teli, ammóniával és egyéb káros vegyszerekkel kezelt állati eredetű termékeket pedig javasolt messziről elkerülni. Tévhit, miszerint utána lehet járni a hús valódi forrásának. A legsötétebb titkokat olyan mélyen őrzik, hogy az emberek 99%-a el sem tudja képzelni, mi történik egy vágóhídon és milyen módszereket alkalmaznak a tejiparban.

    A hús függővé tesz

    Fogadjunk, hogy el sem tudnál képzelni egy főételt hús nélkül! A hús pedig olyannyira megterheli emésztőrendszeredet, hogy hosszútávon szinte biztos, hogy mozgásszervi panaszokat, egyéb rendellenességeket okozhat. Ezeket a betegségeket sajnos természetesnek veszik az emberek, bele sem gondolnak, valójában mitől van, inkább még több mesterséges anyaggal – gyógyszerekkel – igyekeznek eltompítani a tüneteket.

    p

    Valószínűleg mindenki abban a hitben él, hogy a húshoz “elsőrangú” fehérjetartalma miatt ragaszkodik, a spanyol orvos-kutató, George D. Pamplona bebizonyítja, hogy ez közel sem így van valójában. Megfigyelte ugyanis, hogy ha az étrend nem tartalmaz húsfélét, az emberek többségét hiányérzet fogja el, és biztos benne, hogy nem elég “bőséges” vagy “energiadús” a táplálkozása. Korábban a legtöbb orvos úgy vélekedett, hogy ez a húsban lévő fehérje-, vitamin- és ásványianyag-szükséglet miatt történik – innen a sok torz vélekedés, hisz ezt szeretnék is elhinni az emberek. Ugyanúgy, mint ahogy az alkoholista vagy a drogfüggő nem ismeri be betegségét, a húsfüggő ember is tagad, ahogy csak bír, még saját maga előtt is, és igyekszik minél több kifogást keresni magyarázatul.

    unh

    A hús összetételét alaposabban megvizsgálva egyértelműen kiderült, hogy a hypoxantine nevű purinszármazékot tartalmazza, melynek kémiai összetétele és hatása nagyon hasonlít a koffeinére: átmenetileg serkenti a központi idegrendszert, amit fáradtság, levertség követ – ezért lép fel az újabb vágy a húsadagra. Ha nem jutsz hozzá, ingerlékenység és megtévesztő éhség kerít hatalmába, ennyire egyszerű.

    A leszokás

    A megoldás kulcsa ugyanaz, mint amikor a túlzott kávéfogyasztásról szeretnél leszokni: a fokozatosság. Ha eddig minden étkezésed tartalmazott húsfélét, elégedj meg a napi egyszeri fogyasztással, majd korlátozd minden másnapra a húsevést, s olykor egy-egy hétre fel is függesztheted. Igyekezz megbarátkozni a növényi fehérjeforrásokkal, főként a hüvelyesekkel. Így hozzájutsz az értékes tápanyagokhoz, és lépésről lépésre csökkenni fog a hústól való függés érzése.

    fresh-veggies6

    A következő részben a tejtermékektől való függőségről lesz szó, és kiderül, hogy bizony a tejhez, sajthoz sem az íze miatt ragaszkodunk szinte már betegesen.

    (Forrás: theverge, otvenentul)

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon