MENÜ
  • Vegalománia – Amit a banánról tudni kell

    Ha már a gyümölcsöknél maradtunk el, nézzünk első körben egy olyat közülük, melynek nem csak tápértéke igen magas, de óriási előnye, hogy egész évben hozzájuthatunk. Valószínűleg sejtitek már, hogy ez a banán.

    Múlt héten bemutattunk néhány ízletes és frissítő gyümölcssalátát, most pedig egyetlen gyümölcsről lesz szó, melyet egészen biztosan nem fogsz hűtőbe rakni többet és megvárni míg megbarnul, ha elolvastad ezt a cikket.

    A banánt sokan ízéért, állagáért fogyasztják, illetve van, aki alacsony ára miatt kedveli. Azt azonban nem sokan tudják, hogy a banán – hasonlóan a többi gyümölcshöz – rendkívül tápláló és egészséges, ráadásul rengeteg különleges jótékony hatással rendelkezik.

    Magas tápérték

    Mivel igen kalóriadús, a nap bármely szakában fogyasztva energiával tölt el minket. A banán a legmegfelelőbb gyümölcs tehát, ha egyszerű, de tápláló élelemre van szükség bizonyos helyzetekben, például extrém súlyvesztés vagy magas láz esetén.

    Fontos ásványi anyagok

    Azzal együtt, hogy laktat, a banán káliumban és magnéziumban gazdag, ami jótékony hatással van a vérnyomásunkra és a szívünkre. Nem elhanyagolandó, hogy káliumtartalma a csontjainkat is védi, továbbá segít ellensúlyozni a vizeletürítéssel járó kalciumveszteséget, ami akkor fordul elő, ha a vizelet kálium-ion szintje megnő.

    Betegségek megelőzése

    A banánnak antacid-hatása van, ezáltal megvéd a gyomorfekélytől. Mivel stimulálja a sejtosztódást, megvastagítja a gyomor nyálkahártyáját és megvéd a gyomorsavtól. Kiváló karotionid-forrás is, ami egy antioxidáns, és amely védelmet nyújt a krónikus fertőzésekkel szemben.

    Emésztés helyreállítása

    Tudni kell, hogy hasmenés következtében a szervezet könnyen dehidratálódik. A banán segít visszaállítani az így elvesztett káliumot, illetve gazdag a pektin nevű, vízben oldódó rostban is, ezáltal jótékony hatással van az emésztésünkre és könnyít a székrekedésen. A gyümölcs fruktooligoszacharidot is tartalmaz, amely probiotikumként a jótékony baktériumokat szaporítja, a káros baktériumoktól pedig megvéd. A fruktooligoszacharidokegyébként egy emésztőenzim termelését is segítik, így javítják a tápanyag-felszívódást.

    Jókedvre derít

    Kedvenc “banán-hatásunk”, hogy egyszerre nyugtat és energizál. Triptofán nevű összetevőjének köszönhetően javítja a kedélyünket,  cukortartalma hamar normalizálja a vércukorszintünket és energiával tölt el. Mindezek fényében tehát kijelenthetjük: a banán a legideálisabb harapnivaló egy fárasztó nap után.

    Ezt a csodálatos, életmódunkat kétségkívül jótékonyan befolyásoló gyümölcsöt többféle módon is fogyaszthatjuk: magában, salátaként, egészséges italként vagy akár egzotikus főzelék összetevőjeként.

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon