Módszerek a kosárérték növelésére

Az online kiskereskedelemben minden évben jelentős növekedés tapasztalható. Olyannyira, hogy 2019-ben az e-kereskedelmi eladások világszerte 3,53 billió dollárt tettek ki, ami a Covid-19 világjárvány és egyéb tényezők miatt 2022 végére 5,5 billió dollárra emelkedett.

Ennek az ugrásszerű növekedésnek pedig az lett a következménye, hogy a webáruházak közötti verseny is exponenciálisan nőtt. Ez erősödő vetélkedés pedig azt eredményezte, hogy a felhasználók figyelméért küzdő vállalkozásoknak a hagyományos online csatornák helyett új lehetőségeket kellett keresniük, amelyek interakciót, személyre szabást és közvetlenséget teremtenek a kosárérték növelés elősegítése érdekében, vagyis, hogy a vásárlók nagyobb értékben vásároljanak a webáruházban. A mai cikkünkben ehhez osztunk meg néhány nagyszerű módszert.

Kosárérték növelés push értesítésekkel

A push értesítések lényegében olyan személyre szabott, rövid, tetszetős üzenetek, amelyek közvetlenül eljutnak az asztali és mobileszközök felhasználóihoz, még akkor is, ha elhagyták a kereskedő webhelyét. Amennyiben egy jól átgondolt stratégia szerint használjuk őket, akkor az javíthatja a felhasználói élményt, konverziót és kosárérték növelést eredményez.

Küldhetünk például egy üdvözlő értesítést az új látogatóknak, hogy tudassuk velük, örülünk nekik, és megragadhatjuk a lehetőséget, hogy adjunk számukra egy különleges kedvezményt az első vásárlásuk alkalmával.

Ha pedig a felhasználók minden további lépés nélkül elhagyják a webhelyet, akkor is küldhetünk nekik üzenetet, amelyben felhívhatjuk a figyelmüket az általuk keresett kategóriában lévő legkeresettebb termékekre.

Legyen egyszerű a vásárlás!

Ahhoz, hogy a felhasználókat konverzióra ösztönözzük érdemes a lehető legegyszerűbbé tenni a vásárlás folyamatát. Ehhez fontos, hogy a webshop elrendezése, a gombjainak a pozíciója és a színe is segítse a tájékozódást. Továbbá érdemes az információk terén csak a lényeges dolgok megosztására szorítkozni, hiszen a túl sok infó könnyen elterelheti a felhasználók figyelmét.

Végül pedig miután végrehajtottuk ezeket a változtatásokat, nem maradt más hátra, mint a látogatók viselkedésének elemzése. Ezzel tudjuk felmérni ugyanis, hogy mely területeken van szükség esetleges optimalizációra.