MENÜ
  • Miért kell pihenni kávézás után?

    A kávéfogyasztás utáni pihenés éberebbé tesz a tudósok szerint.

    Egy csésze fekete kávé vagy egy rövid pihenő, hogy kibírd a nap végéig? A kettő a legjobb kombinálva. A kávépihenő, vagyis egy csésze kávé utáni 20 perces alvás maximalizálja az éberséget. Bár a koffein és az alvás egymás szöges ellentétei, de előbbinek húsz percre van szüksége, hogy eljusson az agyba és kifejtse hatását. A kettő együttesen hat az agyban található adenozin nevű molekulára, ami miatt álmosak vagyunk. Röviden és tömören a koffein beütésekor való ébredés megtisztítja az agyat a kellemetlen anyagtól.

    kavepiheno

    Több tanulmány is született a témában, és mind azt mutatta, hogy a kettő együtt a legjobb. Egy brit esetben a tudósok embereket ültettek vezetésszimulátor elé egy 15 perces kávépihenő után, kontrollként pedig egyesek rövid szünetet tartottak, mások pedig kis hideg fuvallatot kaptak a testükre. A kávépinehőt használó emberek nem csak a szimulációban teljesítettek jobban, hanem memóriateszteken is. Ami fontos: nem szabad túl sokat sem aludni, különben átesel a mély alvás fázisába, és fáradtabban ébredsz majd.

    Nyereményjáték

    Bulvár

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Nyit a Dürer Öböl a Lupán

    Bulvár
    jún. 5., péntek

    Ma nyit a Lupa Drive-in Autósmozi

    Bulvár
    jún. 4., csütörtök

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon