MENÜ
  • Kockás zászló: Brit őrület

    Nico Rosberg behúzta, Webber és Alonso felhozta, Vettel elvesztette és még sokan mások...

    Nem akármilyen Brit Nagydíjat láthattunk ma délután. Az időjárás kegyes volt a tribünökön és mellette üldögélő-álldogáló rajongókhoz és a csapatokhoz, nem úgy a Pirellik és váltók, melyek jókora galibát okoztak ma.

    A héten Wimbledon és Silverstone voltak a legkeresettebb helyszínek a Szigetországban, sportrajongók százai özönlöttek, hogy kedvenceiknek szurkoljanak. Akinek a televízió képernyője jutott, az Szujó Zoli fantasztikus közvetítésével lehetett gazdagabb, ami ma némileg kárpótolta az üzemanyag – hívjuk csak benzingőznek – szagát. Minden csapat és pilóta rajongója találhatott ma magának jó és kevésbé jó pillanatokat, ám összességében az egyik legjobb futam volt, amit mostanában láttam.

    A tegnapi időmérő edzés Mercedes első sorral zárult, harmadikként Vettel állhatott rajthoz, kinek legfőbb riválisa, Fernando Alonso csak a 10. rajtkockából indult. Peches hétvégéje volt a Ferrarinek eddig, Massát újabb autótörés súlytotta, keringenek is a hírek az év végén lejáró szerződésével kapcsolatban. Viszont nem ő az egyetlen, akinek bizonytalan még a jövője. Kimi Raikkönenért is folyik a csata, Mark Webber viszont végleg elhagyja a szezon végeztével a Forma-1-et, de erről majd még később.

    A rajtnál Hamilton szépen megtartotta első helyét, Rosberg kicsit bealudt és Vettel így meg tudta előzni. Felipe Massa a 11. helyről indult, miután tegnap kicsivel, de lecsúszott a Q3-ról, viszont a rajt után már az 5. helyen találta magát.

    Hamilton öröme egészen a 7. körig tartott, amikor a Wllington egyenesben abroncsa eldurrant. Legszebb öröm a káröröm, ha ismerjük Massa-Hamilton sztoriját, a brazil pilóta nem sokáig nevethetett markába, mert néhány kör múlva hasonló cipőben – abroncsban – járt ő is. A harmadik (!) helyért harcolt Adrian Sutillal, amikor a Loop kanyarból kigyorsítva ő is deffektet kapott.

    Láthattunk néhány szép előzést, viszont a Lotus ilyenekkel nem töltötte az időt, Grosjean-Raikkönen sorrendben haladtak pilótái, amikor ismerős mondat csengett a fülünkbe a rádióbeszélgetésből. “Grosjean, Kimi is faster than you!” Hasonló mondat ismerős lehet számunkra a Ferraritól már, amikor Massa tudtára adták elég világosan, hogy csapattársát el kellene engedni maga mellett.

    Még fel sem ocsúdtunk a szlogen hallatán, máris mintha vízzel öntöttek volna nyakon. A kis vonat harmadik tagja, Jean-Eric Vergne autójának bal hátsója is elengedte futófelületét a Stowe-nál, beterítve darabokkal Kimi Raikkönen autóját és a pálya jókora részét. Ez bőven elég volt a versenybíróságnak, itt küldték be a biztonsági autót először. Míg mögötte felzárkózott a mezőny, letakarították a morzsákat az aszfaltról, a csapatok arra kérték pilótáikat, legyenek óvatosak a kerékvetőkkel, mivel megszaporodtak a deffektek.

    Az újraindulásnál Vettel maga mögött tudta tartani Rosberget, bár kiautózott előnye a múlté lett, Sutil viszont egészen a második kerékcseréjéig a harmadik helyet tudhatta magáénak. Ám ekkor a dobogó legalsó foka még nagyon távol volt.

    Kifújhattuk magunkat, talán ennyi izgalommal is beértük volna egy futam során, viszont még közel sem volt vége. Sebastian Vettel volt a következő pilóta, akit súlytott a sors, ő már nem a deffektekből vette ki részét, hanem jóbarátja, a váltó adta meg magát, így a célegyenesben kénytelen volt leparkolni a Red Bullt. Nem állt éppen jó helyen, így újra beküldték a biztonsági autót, közben megejtették a harmadik kerékcserét is a csapatok, Rosberg Raikkönen elé jött vissza, Webber és Alonso pedig az ötödik és nyolcadik helyre estek vissza.

    Mark Webber még mentette a csapat számára a menthetőt, jól ki tudta használni az új abroncsok adta előnyöket, így egyre fentebb küzdötte magát, az utolsó körre még az élen álló Rosberghez is egy másodpercen belüli közelségbe került, ám a német nem adta oly könnyen második győzelmi esélyét.

    Alonso szintén jól ment az utolsó körökben a friss gumikon, a McLaren fiatal pilótáját, Sergio Perezt előzte meg, akinek szintén nem volt ma szerencséje az abroncsaival, mivel az utolsó körökben eldurrant gumija, így kénytelen volt feladni a versenyt.

    A pole-ból induló Hamilton defektje után Raikkönent is megelőzte, így ötödikként ért célba, Massa szintén defekt után hatodik.A dobogóra legfelső fokára a 2013-as szezonban másodszor Nico Rosberg állhatott fel, mellette Mark Webber és Fernando Alonso büszkélkedhet a brit díjjal.

    Nico Rosberg: „Fantasztikus érzés megnyerni a Brit Nagydíjat, különleges nap számomra és amitől igazán különleges, hogy ennyire közel van a bázisunk és a csapat is ragyogó munkát végzett, sikerült behúzni ezt végre, sikerült folyamatosan lendületet gyűjtenünk, folyamatosan gyorsak voltunk, már az időmérőn, de ma már a versenyen is. Ez egy nagyon különleges nap ez számomra. Mindenkinek nagyon köszönöm, aki bármilyen módon részt vett ebben, a gyárban, a csapatban, a kollégáim, azoknak is köszönöm akik itt voltak és szurkoltak a lelátón. Sajnáltam ami Lewisszal történt, különösen itt, a brit szurkolók előtt, mert ragyogó érzés lehetett volna számára ha megnyerheti a hazai futamot és nyilván nagy csalódás érte, de hát ez benne van persze a versenyzésben. Amikor Sebastian autója leállt, nem hazudok, nem voltam csalódott. Onnantól kezdve egyszerűen ragyogó verseny volt. Hihetetlen, köszönöm szépen!”

    „Szerencsére nekem két hazai nagydíjam van, itt van a csapat bázisa, és hazamegyek a második otthonomba, az egyik Monacóban van, a második a Nürburgringen. Nagyon büszke vagyok, hogy német vagyok és az ezüstnyíllal versenyezhetek a Nürburgringen. Ha figyelembe vesszük a pálya történelmét és ezt a ragyogó autót, biztos vagyok benne, hogy ott is ragyogó eredményt érhetünk el. A csapat ragyogó munkát végzett, már a téli munkával, hogy ilyen gyors autót épített, már az időmérőn megmutatta magát, sikerült a gumikkal is egyre jobban gazdálkodnunk és most már sikerült futamokat nyernünk, ez fantasztikus érzés és nyilván nagy lendületet ad. Biztos, hogy ki kell vizsgálni a versenyen történteket, mert túl sok defekt volt, nekem is volt gondom, de egy kis szerencsém is volt vele, mert a safety car megmentett.”

    Mark Webber: „Fogalmam sincs mi történt a rajtnál, volt már két-három jó rajtom az utóbbi futamokon, elaludtak a fények és az alapbeállítások visszaálltak az autón, nem tudom, hogy mi történt, néha ez előfordul, elég frusztráló volt, és azt hiszem Grosjean volt az, aki elvitte az első szárnyamat az első kanyarban, azért az egy kicsit korlátozott. Persze kaptam egy új szárnyat amikor kiálltam és aztán onnantól kezdve kezdtük visszahozni a futamot. Sok embernek volt gondja a gumikkal, nyilván ez is segített nekem egy kicsit és szerencsénk volt, hogy nekünk nem volt gondunk a gumival. Jó volt a stratégiánk, jó lett volna, ha lett volna még néhány kör a végén, de Nico és én megérdemeltük a győzelmet, elégedett vagyok a második hellyel. Köszönöm a csapatnak, hisz utoljára vagyok itt a Forma-1-ben a brit szurkolók előtt, köszönöm mindenkinek. Remélem megnyerem a következő futamon, nem tudom, melyik országban is lesz.”

    Fernando Alonso: „Igen, jó verseny volt, az utolsó safety car alatt 6 pozíciót vesztettünk, de azt gondolom, hogy összességében nagyon is szerencsés futam volt számunkra. Ha megnézzük a gumiproblémákat amiket tapasztaltak a pilóták, nekünk egyáltalán nem volt – ez már önmagában nagy szerencse. Sebastiannak is volt problémája ahogy Nico is mondta ott is hoztunk pontokat, ez egy nagyon is jó vasárnap volt. Remélem, hogy jól szórakoztak a nézők, hisz csütörtök óta itt vannak és mindegyik csapatot tisztelik és támogatják, nagyon köszönjük. Vegyes érzelmekkel fogadom, hogy ennyi pontot gyűjtöttünk és sikerült csökkenteni a különbséget, de a versenytempónk ahogy tapasztaltuk, semmiképpen nem elég. Voltak más vasárnapok, amikor vesztettünk pontokat és akkor sokkal optimistább voltam. Ma hoztunk pontokat, de ma nem vagyok annyira optimista, még nagyon sok munka vár ránk, bízom a csapatban, egységesek vagyunk és most kipipáltuk ezt a futamot és a következőre koncentrálunk. Sergio mögött elég ijesztő volt amikor felrobbant a gumija, szerencsém is volt mert egy centivel kerültem el és a rajtnál is az első kanyarban majdnem elvesztettem az első szárnyam mert blokkolt az első kerekem, úgyhogy volt több rizikós pillanat is, de mindegyikből szerencsésen jöttünk ki. Élveznünk kel az eredményt, de holnaptól kezdve keményen kell dolgoznunk a német futamig, még nem vagyunk elég jók.

    Jövő héten Német Nagydíj, utána pedig… Ugye már ti is várjátok?

    Malik Erika

    Nyereményjáték

    Bulvár

    Gerendai: „Látogatói csúcsot hozott a Lupa”

    Bulvár
    szept. 17., csütörtök

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    szept. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    szept. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon