MENÜ
  • Fogy a magyar

    A magyarországi mozik látogatottsága évről évre csökken. Ennek ellenére a bevételek csökkenése mégsem egyenlő mértékű. Mindkét ténynek van logikus magyarázata.

    2011-ben a hazai filmszínházak látogatottsága összességében tíz százalékkal csökkent. Ugyanis míg az azt megelőző évben, azaz 2010-ben összesen 10,7 millió néző vett jegyet 12,5 milliárd forintért, addig tavaly már csak 9 és fél millió alkalommal ültünk be megnézni egy valamit, 11,5 milliárd forint értékben.

    De mi az oka annak, hogy a nézőszám csökkenése nagyobb ütemű, mint a bevételé? Ennek háttérben a Magyarországi Filmforgalmazók Egyesületének állítása szerint az áll, hogy az átlaghelyárak három százalékkal növekedtek. E drágulás hátterében pedig a 3D-s filmek vannak, amelyekre egy mozijegy többe kerül, mint a hagyományos filmekre.

    A látogatottság apadása egyébként nem új jelenség, már 2006 óta folyamatos a csökkenés. Abban az évben még 12 millió alkalommal mozizott a magyar. A Filmforgalmazók Egyesületének vezetője szerint nincs ok a riadalomra. Érdekesség, hogy az egész Európai Unióban csökkent a látogatottság, de több országban is nőtt a hazai készítésű filmek iránti érdeklődés.
    forrás: Index

    Nyereményjáték

    Bulvár

    Gerendai: „Látogatói csúcsot hozott a Lupa”

    Bulvár
    szept. 17., csütörtök

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    szept. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    szept. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon