MENÜ
  • Filmkritika: Szerelem, örökség, portugál

    Így kell szórakoztató vígjátékkal országimázst építeni.

    Maria (Rita Blanco) egy elegáns párizsi társasházban gondnok. Férje, José (Joaquim de Almeida) egy építőipari cégnél dolgozik, ő a főnök jobb keze, akire a többi munkás is felnéz példamutató munkamorálja miatt. José szekrényajtaján a többiektől eltérően nem egy meztelen nő posztere, hanem egy portugál ház képe lóg. Felesége is mindig arról álmodott, hogy egyszer lesz majd egy házuk a szülőhazájukban, Portugáliában. Mikor azonban értesítést kapnak arról, hogy az egyik rokonuk rájuk hagyott egy jól menő vállalkozást, és egy gyönyörű portugál birtokot, mindketten elbizonytalanodnak. A gyerekeik már Franciaországban születtek, és ott is képzelik el a jövőjüket, és úgy tűnik, hogy ők maguk is nélkülözhetetlen munkaerők jelenlegi munkaadóiknál. Ahhoz azonban, hogy hozzájussanak az örökségükhöz, mindenkép vissza kellene költözniük Portugáliába.

    Ruben Alves bemutatkozó nagyjátékfilmjének furcsa magyar címe hiába hajaz a Szerelem, pasta, tengerre, vagy épp a Bor, mámor, Provence-ra, és hiába foglalkozik a mostanában rendkívül aktuálisnak számító emigrációs kérdésekkel, mégis tud újdonságokkal szolgálni. Ez egyrészt köszönhető annak, hogy a külföldi környezetbe helyezett család ezúttal nem afrikai, spanyol, vagy olasz, hanem portugál. Valószínűleg a focin és a boron kívül az átlag magyar nézőnek nem jut eszébe több sztereotípia a portugálokról, így lehet újat mutatni az embereknek, miközben hangosan beszélő, hevesen gesztikuláló, családcentrikus dél-európaiakon kacagunk. Ez az egyik legjobban eltalált szereplőnél, José főnökének a feleségénél csúcsosodik ki, aki hiába járt utána a portugál kultúrának a Wikipédián, és hiába gyakorolta el a házvezetőnőjével számtalanszor portugálul a jó estét köszöntést, vendégségbe érkezve ő mégis rögtön buenas nochest mond.

    Műfajából adódóan természetesen nem megy annyira bele az emigránsok társadalmi problémáiba, mint mondjuk a Play- Gyerekjáték?, vagy épp A tenger törvénye, de azért így is megmozgat néhány súlyosabb érzelmi kérdést. Érthetővé válik a főhősök dilemmája, akiknek a gyerekeik már otthon is franciául beszélnek, és akik egy hétvégi ajándék pihenésnél is zavarba jönnek az őket körülvevő luxustól és semmittevéstől, és az ínyenc vacsora helyett inkább az ételhordóban hozott hazai kosztot eszik meg. A humor fő forrását a sztereotípiák mellett az szolgálja, ahogyan a szereplők főnökei és szerettei rafinált eszközökhöz folyamodva próbálják őket Párizsban marasztalni, majd hőseink az ők azt hiszik, hogy mi nem tudjuk, hogy ők tudják szituációt kihasználva visszavágnak társaiknak. A szereplők igazán szeretni valóak, a történet pedig szívet melengető, egy kiválóan eltalált befejezéssel.

    A Szerelem, örökség, portugál egy könnyed, szórakoztató vígjáték, aminek köszönhetően a stáblista felbukkanásakor a néző olthatatlan vágyat érez majd egy portugáliai nyaralás iránt.

    Nyereményjáték

    Bulvár

    Gerendai: „Látogatói csúcsot hozott a Lupa”

    Bulvár
    szept. 17., csütörtök

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    szept. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    szept. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon