MENÜ
  • Filmkritika: Szafari

    Osztrák hobbivadászok a szavannán.

    Ulrich Seidl folytatja A pincével megkezdett dokumentumfilmek sorát, és ezúttal is honfitársai hétköznapjaiba nyújt bepillantást. Neonáci gyűlések és szexuális játszószobák helyett a Paradise: Love – Szerelmet a feketepiacrólhoz hasonlóan ismét Afrika a helyszín. Seidltől már megszokhattuk, hogy cseppet sem vonzó emberi testeket tol az arcunkba, és ezúttal szinte rögtön a nyitányban megkapjuk ezt, ahogy egy elhízott, idős házaspár naptejjel kenegeti magát és egymást. Seidl kamerájával kíséri a vadászokat a szavannán, ahogy a helyiek segítségével becserkészik a zsákmányukat, majd meghúzzák a ravaszt. Ott vagyunk, amikor örömittasan gratulálnak egymásnak, és végignézzük, ahogy beállítják a halott állatokat a lehető legjobb pózba egy fotóhoz, amin aztán büszkén feszíthetnek puskával a kezükben a trófeájuk mögött.

    A vadászjelenetek között meg is szólaltatja a szereplőket: A pincéből ismerős nyugdíjas párt, akik egy katalógusból olvassák fel, hogy melyik állat kilövése mennyibe kerül; a középkorú házaspárt, akiknek fogalmuk sincs arról, hogy mekkora is a vadállománya azoknak a példányoknak, amikre a legjobban fáj a foguk; két fiatalt, akik izgatottan beszélnek a kedvenc fegyvereikről és az álomzsákmányaikról, miközben azt gondolják, hogy ezzel csak megváltást hoznak az öreg és beteg állatoknak; valamint a vadászfarm tulajdonosát, ahol a vendégek egy bizonyos összegért cserébe kedvükre lövöldözhetnek. Aki már látott filmet a provokatív rendezőtől, annak továbbra is rejtély, hogy hogyan találhat olyan embereket, akik hajlandóak megszólalni a kamerája előtt, de ezúttal sem kell csalódnunk, ismét elég fura interjúalanyokat sikerült találnia.

    Seidl továbbra is folyamatosan kényelmetlen helyzetbe hoz minket, feszengünk a látottakon, melynek csúcspontja egy zebra és egy zsiráf lenyúzásának dokumentálása. A helyiek ezúttal nem szólalnak meg, csak azt látjuk, ahogy a munkájukat végzik, vagy épp trófeák előtt állva némán néznek a kamerába, esetleg furcsábbnál furcsább dolgokat esznek éppen. Egy kicsit kár az egyoldalúságért, mert nagyon érdekes lett volna azt hallani, hogy mit is gondolnak ők a gazdag turistákról, akik a hazájukba jönnek egzotikus állatokra vadászni. A polgárpukkasztás mellett persze humorból sincs hiány (ha nem lennének már így is elég komikusak a főhőseink). Az egyik jelenetben például a napon elalvó hölgy arcába repül egy újság, az idős férfiak csak létra segítségével tudnak leszállni a terepjáróról, majd sörözgetve várják a lesben ülve a vadakat, ha éppen nem bóbiskolnak el közben.

    Seidl ezúttal sem fest túl pozitív képet honfitársairól, de továbbra is mesterien hoz minket kellemetlen helyzetbe, elborzaszt, elgondolkoztat és megnevetett furcsa főhősei segítségével.

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon