MENÜ
  • Filmkritika: Mérgezett egér

    Amikor a kritikust szívatják.

    Georg (Josef Hader) egy osztrák lap zenekritikusa. Hosszú ideje dolgozik már az újságnál, így amikor leépítésre kerül sor, a főnöke, Waller (Jörg Hartmann) inkább őt rúgja ki, mint három kevesebb fizetést kapó, fiatalabb kollégáját. Georg nem meri elmondani a feleségének, Johannának (Pia Hierzegger), hogy elveszítette az állását, ezért minden reggel úgy tesz, mintha munkába indulna, helyette azonban egy régi iskolatársával, Erich-kel (Georg Friedrich) kezd egy hullámvasút felújításába, és folyamatosan borsot tör a volt főnöke orra alá.

    A leginkább komikusként ismert Josef Hadert legutóbb éppen egy drámai szerepben láthattuk a Stefan Zweig: Búcsú Európától című önéletrajzi filmben, és most ismét egy új oldalát mutatta meg. Ezúttal nemcsak a főszerepet játszotta el, hanem ő is írta a forgatókönyvet, és először ült a rendezői székbe. Hader olyan, mint Woody Allen, vagy Louis C.K.: színészként, forgatókönyvíróként és rendezőként is kivette a részét a munkafolyamatokból, miközben egy nagyvárosi középkorú férfi frusztrációit vetíti ki humoros stílusban, annyi különbséggel, hogy a helyszín ezúttal nem New York, hanem Bécs. Hader akkor van igazán elemében, amikor a karakterének komikus oldala kerül előtérbe. Remek a kezdés, ahol a komolyzenére szakosodott kritikusnak egy fiatalabb kolléganőjével beszélgetve fogalma sincs arról, hogy ki is az a Jack White; különösen szórakoztató, amikor volt főnökét bosszantja, például egy gusztustalan döglött halat csempészve a medencéjébe; és a film egyik csúcspontja, amikor kiderül, hogy miért is néz rá olyan csúnyán egy étteremben az egyik dolgozó.

    Hiába kiválóak ezek a jelenetek, Hader sajnos túl sokat akar, és ahelyett, hogy egy vicces vígjátékot forgatott volna arról, hogy egy elbocsájtott dolgozó hogyan tör borsot a korábbi főnöke orra alá, miközben néhány ember rajta is bosszút áll, több szálon futtatja a cselekményét. Georg és Erich projectje, Georg és Johanna magánélete, vagy épp a feleség munkája és görbe útja teljesen érdektelenek és feleslegesek. Az egyetlen kivételt az jelenti, amikor a film legnagyobb poénját adva összekapcsolnak két szereplőt, akik közül az egyik Johannához, a másik pedig Georghoz köthető, de ezt máshogy is elő lehetett volna készíteni.

    Haderen egyértelműen látszódik, hogy íróként és rendezőként a komédia az erőssége, ebben a közegben igazán jártas, így a drámai jelenetek sajnos kiforratlanok és szinte teljesen feleslegesek maradnak. Első próbálkozásnak nem rossz, és a folytatás rendkívül ígéretesnek tűnik, ha Hader legközelebb csak a nevettetésre koncentrál.

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon