MENÜ
  • Filmkritika: Keresés

    Működhet egy film, ami kizárólag laptopok és televíziók képernyőin játszódik?

    David (John Cho) kamasz lánya, Margot (Michelle La) osztálytársaival együtt tanul biológiát az egyik este, de a tanulókörből sosem ér haza. David az ügyet elvállaló nyomozó (Debra Messing) munkájával párhuzamosan, Margot számítógépén kutatva próbál nyomokra bukkanni, hogy megtalálja az elveszett lányát.

    Az első nagyjátékfilmjével jelentkező Aneesh Chaganty egy formabontó, de korántsem eredeti koncepcióra építette fel a Keresést. Az előzetest látva egyáltalán nem tűnt működőképesnek az, hogy bő másfél órán keresztül a mozivásznon végig digitális eszközök képernyőit kell néznünk: a szereplők állandóan FaceTime-on kommunikálnak egymással, látjuk, ahogy üzeneteket pötyögnek be a billentyűzeten, a Google-ben keresnek rá kifejezésekre, Tumblr és Instagram oldalakat pörgetnek végig és elmentett YouCast beszélgetéseket játszanak vissza. Elképedve láttam, hogy a kritikusok értékelései alapján a Rotten Tomatoes oldalon 93%-on állt a film. Aztán beültem rá, és rendkívül pozitívan csalódtam. Bármennyire is tűnik furcsának, a technikai megvalósítás egyáltalán nem hat idegen a mozivásznon sem, és az izgalmas forgatókönyvnek köszönhetően simán szemet tudunk hunyni, amikor a szereplők még akkor is bekapcsolnak egy kamerát, ha az szinte teljesen indokolatlan.

    Érdekes módon családi videókkal és képekkel, naptár bejegyzésekkel, vagy épp a vírusirtó legutóbbi frissítésének dátumával simán el lehet érzékenyíteni a nézőket. A forgatókönyv egészen kiváló, végig lebilincselően izgalmas, ráadásul a befejezés olyan tripla csavart tartogat, amitől mindenki elégedetten fog csettinteni a moziban. Ezeken felül még vicces is tud lenni, például az egyik rosszfiúnak tűnő virtuális ismerős alibijének rögzítésekor. Arról nem is beszélve, hogy még elgondolkodtató is: vajon a Facebook ismerőseink közül hányat nevezhetünk a barátunknak, és mennyire ismerjük valójában a szeretteink magánéletét, akik néha sokkal több dolgot osztanak meg egy teljesen ismeretlen személlyel az interneten keresztül, mint velünk.

    Úgy tűnik, hogy a recept működik, és Timur Bekmambetov atyáskodása mellett valószínűleg nem ez lesz az utolsó ilyen koncepcióra épülő, alacsony költségvetéséhez képest jelentős profitot termelő film. A Keresés azonban a formabontó technikai megvalósítás nélkül is egy igazán lebilincselő thriller lenne a kiváló és fordulatos forgatókönyvének köszönhetően.

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon