MENÜ
  • Filmkritika: Csokoládé

    Két szomorú bohóc.

    A színes bőrű Rafael Padillára (Omar Sy) egy kis vándorcirkuszban figyel fel a munkáért kopogtató, egykor sikeres bohóc, Footit (James Thiérrée). Footit és a Csokoládé művésznevet kapó Padilla létrehoz egy közös műsorszámot, amivel hatalmas sikert aratnak. Miután egy párizsi cirkuszigazgató szerződést ajánl nekik, Csokoládé élete egy csapásra megváltozik: siker, pénz, nők és csillogás veszi körül. A kérdés csak az, hogy mit tud ezzel kezdeni és milyen ára is van ennek?

    csokoládé1

    Csokoládé a XIX-XX. század Párizsának felkapott sztárjává vált. Ünnepelte őt a cirkuszba járó közönség, a gegek többsége azonban megalázó volt számára. A nézők legtöbbször azon nevettek, hogy a fehér bohóc fenékbe rúgta fekete társát. Padilla eleinte mit sem törődött ezzel, élvezte a sikert és a csillogást és két kézzel szórta a pénzt drága ruhákra, kocsira és szerencsejátékra. Egy karakterből sosem egyszerű kitörnie valakinek, főleg akkor, ha az illető fekete, és a századforduló Franciaországában él. Rafael Padilla történetében így szinte minden megvan egy jó filmhez: egy szerethető karakterre rámosolyog a szerencse, váratlan karriert fut be, majd eltűnik a süllyesztőben. Roschdy Zem elsősorban a könnyedebb hangvételű jelenetekben mutatkozik magabiztosnak, és a film első fele jól is működik, még akkor is, ha nem tudjuk értékelni a bohócok nyújtotta szórakoztatást. Ahogyan azonban Csokoládé lába alól egyre jobban kicsúszik a talaj, és egyre komolyabbá válik a film, úgy veszíti el Zem is a magabiztosságát, és az addig súlytalan film szájbarágóssá és túl érzelgőssé válik.

    csokoládé2

    Omar Sy ennek ellenére éppen a komolyabb jelenetekben jó (leszámítva azt, amikor Csokoládét idős férfiként látjuk). Különösen igaz ez arra a részre, ahol Othellóként jelenik meg a színpadon. Amikor azonban bamba bohócként szórakoztatja a közönséget az alakítása mesterkélten hat. Hiába ő a nagyobb név, James Thiérrée ellopja előle a showt, és a Csokoládé egyértelműen az ő filmjévé válik. Mondhatnánk, hogy neki egy kicsivel könnyebb dolga van, hiszen egyrészt Chaplin unokája, másrészt cirkuszi tapasztalattal is rendelkezik. A rutin látszódik is rajta, amikor bohócként bukkan fel a vásznon, de a maszkot lemosva is rendkívüli kisugárzással rendelkezik. Footit egyszer már megízlelte a sikert, és tudja, hogy az milyen múlandó. Thiérrée visszafogott, mégis rendkívül erős alakításában szinte végig ott bujkál valami hihetetlen fájdalom és keserűség, amitől sokkal izgalmasabbá válik az ő karaktere a címszereplőénél.

    A Csokoládéban sokkal több lehetőség is rejlett, és ehhez James Thiérrée egy főnyereménynek bizonyult, de Zem nem tudott megfelelően átívelni a könnyed szórakozásból egy mélyebb, fajsúlyos drámába. Azért a végére kapunk egy emlékezetes és megható jelenet: a filmben is bemutatják, ahogy a Lumière fivérek filmre veszik a két bohócot, majd a végefőcím alatt meg is nézhetjük az eredeti felvételt.

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon