MENÜ
  • Filmkritika: Assassin’s Creed

    Az Angry Birds és a Warcraft után még egy videojáték adaptációjával próbálkozott meg idén Hollywood.

    Cal Lyncht (Michael Fassbender) halálra ítélik, de a villamosszék után egy rehabilitációs központban ébred, ahol Sofia (Marion Cotillard) végez kísérleteket apja (Jeremy Irons) felügyelete alatt. Cal egy 15. századi őse, Aguilar egy titkos szervezet, az assassinok tagja volt, és utoljára nála látták az Éden Almáját, amelynek segítségével Sofia ki szeretné irtani az erőszakot a bolygónkról. Cal génjei magában hordozzák Aguilar emlékeit és agresszióját, és egy Animus nevű szerkezettel képes újra átélni és kivetíteni őse emlékeit, amik Sofiát elvezethetik a hőn áhított ereklyéhez.

    assassinscreed_jelenetfoto-8

    Videojátékokat sosem egyszerű adaptálni, és eddig rendszerint bele is tört ebbe a rendezők bicskája. Az Assassin’s Creed esetében mégis lehetett bizakodni, mert egy olyan szupercsapat (Justin Kurzel, Michael Fassbender, Marion Cotillard, Adam Arkapaw) dolgozott rajta, akik tavaly a Macbeth-tel már bizonyították, hogy képesek valami egészen egyedit alkotni. Arkapaw képei ezúttal is lélegzetelállítóak, és különösen igaz ez a 15. századi Andalúziában játszódó jelenetekre. A filmnek ezek a csúcspontjai, Aguilar menekülése a bitófáról például egészen elképesztőre sikeredet. A sebes tempójú, hihetetlen dinamikájú, remekül megkoreografált, izgalmas harcjelenetek teljes mértékben magukkal ragadják a nézőket, így szinte érthetetlen, hogy ennyire spóroltak velük. Ráadásul még egy egészen lenyűgöző kaszkadőrugrást is kapunk, és bőven elfért volna még ezekből a filmben.

    assassinscreed_jelenetfoto-3

    Valószínűleg az Assassin’s Creed gamerek is azért szerettek bele ebbe a játékba, mert így különböző történelmi korokba visszacsöppenve hajthatnak végre veszélyes küldetéseket. Ennek tekintetében szinte az öngyilkossággal ér fel, hogy Kurzel inkább a jelenre koncentrál. Az Animus megjelenítése ugyan ötletes, de túl sokszor törik meg a vérgőzös 15. század hangulatát és rántanak minket vissza a sivár jelenbe. Számomra eleve zavaros az a tudományos háttér, ami miatt Sofia és apja meg akarják szerezni az Éden Almáját, és végig az motoszkált a fejemben, hogy hogyan is rejtheti a huszonegyedik század ember számára az erőszak megszüntetésének kulcsát egy középkori gömb. Fassbender egy ponton ki is akad a filmben, hogy mégis miért küldik őt vissza ennyiszer a múltba és mi is folyik itt, és valószínűleg ez a kérdés több nézőben is felmerül a film nézése közben.

    assassinscreed_jelenetfoto-11

    Fassbender egyébként szokás szerint kihozza a maximumot a szerepéből, Marion Cotillard viszont meglepő módon nem tud mit kezdeni a karakterével, és hozzá hasonlóan mi sem. Különösen igaz ez a furcsa lezárásra, melynek egyetlen magyarázata a folytatás lehetőségébe vetett remény, ezt leszámítva viszont egy teljesen megalapozatlan pálfordulásnak lehetünk a szemtanúi. A két fiatal tehetség mellé ráadásul olyan neveket szerződtetek le, mint Jeremy Irons, Charlotte Rampling és Brendan Gleeson, akik hozzájuk méltatlan, néhány mondatos papírmasé szerepekre lettek kárhoztatva.

    Az Assassin’s Creed így egy nagyon felemás adaptáció lett. A 15. századi szál remekül működik, és ez sokkal nagyobb fókuszt kaphatott volna a szinte teljesen érdektelen és zavaros jelenben játszódó kerettörténet helyett. Fassbender és Arkapaw mindent megtettek, de Cotillard ennél sokkal jobb is tud lenni, és Kurzelnek is több érzéke van egy sikeres adaptációhoz.

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon