MENÜ
  • Filmkritika: A szobalány

    Amikor a szerelem csengettyűi teljesen új értelmet nyernek.

    Az 1930-as évek Koreájában, a japán megszállás idején egy koreai szélhámos (Ha Jung-woo) egy grófnak adja ki magát, hogy elnyerje a gazdag japán örökösnő, Hideko (Kim Min-hee) kezét. A házasságot követően azonban elmegyógyintézetbe akarja záratni a nőt, hogy megkaparintsa mesés vagyonát. Terve megvalósításához egy zsebtolvajt, Sook-Hee-t (Kim Tae-ri) juttat be szobalányként Hideko nagybátyjának, Kouzukinak (Jo Jin-woong) a kúriájába. Sook-Hee feladata, hogy rábeszélje Hidekót a szökésre a gróffal, a két fiatal nő között azonban nem várt érzelmek lobbannak fel.

    szobalany1

    Park Chan-wook elsősorban az Oldboynak köszönhetően emelkedett kultikus státuszba, majd egy rövid hollywoodi kitérőt követően ismét visszatért Dél-Koreába. Legújabb filmjében Sarah Waters The Fingersmith című regényét ülteti át mesteri módon a viktoriánus kori Angliából a japán megszállás alatti Koreába, ezzel adva egy sajátos, és igen erős színezetet az eredeti történetnek. Az új környezet szemet kápráztató: lenyűgöző koreai birtok és kúria, kifinomult ízléssel összeválogatott tárgyak, gyönyörű hajköltemények és ruhák, amik csak még jobban kiemelik Kim Min-hee és néhány esetben Kim Tae-ri szépségét is. Chung Chung-hoon képei szokás szerint lélegzetelállítóak, habár a rengeteg kiemelkedő kompozíció között most kevesebb olyan izgalmas beállítás akad, mint a Vonzásokban, amiből számtalan kreatívabbnál kreatívabb és emlékezetesebbnél emlékezetesebb képkivágást lehet összegyűjteni.

    szobalany3

    A szobalány kezdetben egy szerelmi drámával kevert egyszerű szélhámosfilmnek tűnhet, ami aztán váratlan fordulatokat tartogat a nézők számára. Egy ponton rádöbbenünk arra, hogy senki sem egészen az, akinek tűnik. Egy meghökkentő csavar után megismétlődik néhány fontos jelenet egy másik szereplő szemszögéből, ami teljesen új megvilágításba helyezi és átértelmezi a történteket, majd ezt követően vesszük fel ismét a történet szálát, ami még ezután is bőven szolgál meglepetésekkel. Ennek köszönhetően a történetmesélés egészen mesteri, és Park Chan-wook tökéletes érzékkel adagolja azokat az apró részleteket, amik fokozatosan árnyalják a képet az addig megszerzett információkról. Az erőszakból ezúttal egy kicsit kevesebbet kapunk, és az erotika kerül az előtérbe. Chan-wook még egy fogreszelést is teljesen új színben tud feltüntetni. A pornográf helyett azonban inkább a finoman perverz, fülledten erotikus, de visszafogottan kifinomult jelző illeszthető rá, mint amilyenek a Kouzuki által szervezett felolvasóestek.

    Park Chan-wook így egy mesterien szőtt történettel ejt ámulatba minket, amit egy szemet gyönyörködtető környezetbe helyezett és erotikus jelenetekkel tett még emlékezetesebbé.

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon