MENÜ
  • Filmkritika: A lehetetlen

    Egy család igaz története, amelyet a sors írt Hollywood ízlésének megfelelően.

    Egy brit család Thaiföldre utazik, hogy ott töltsék a karácsonyi ünnepeket. December 26-án azonban olyan dolog történik velük, amelytől a paradicsomi nyaralás pokollá változik. A medence partján minden turista megdöbbenve néz a tenger felé, ahonnan baljós moraj tör fel. Hamarosan megpillantják a hatalmas víztömeget is, amely megállíthatatlanul közeledik feléjük. A súlyosan megsebesülő anyát (Naomi Watts) és a legidősebb fiút, Lucast (Tom Holland) elsodorja az ár az apától (Ewan McGregor) és a két kisebb fiútól.

    Kevés filmről olvastam annyi áradozó postot Facebookon, mint A lehetetlenről. Ez az a film, amely valószínűleg mindenkit megérint. Az Árvaház spanyol rendezőjének, Juan Antonio Bayonának nem lehetett egyszerű dolga, hiszen folyamatosan a giccs határán kellett egyensúlyoznia. Ha nem tudnánk, hogy a történet igaz, akkor mindenképp túl soknak tartanánk, ahogy a szálak szerencsésen összefutnak a család szempontjából. Persze néha ennek tudatában is túlzásnak tűnhet az a valóban hihetetlen eset, ahogy ez a család újraegyesült.

    Óscar Faura víz alatti felvételei, az elsötétülő képek, a hanghatások nem számítanak teljesen újítónak, hiszen már Clint Eastwood Azutánjában is láthattunk hasonló képeket a cunami erejéről. Ennek ellenére rendkívül hatásosak, és a néző is teljesen azonosulni tud a vízben tehetetlenül sodródó, különböző tárgyaknak nekicsapódó szereplőkkel, és szinte mi is érezzük a fájdalmukat. Kevésbé realista az a kép, hogy a filmben szinte csak turistákat látunk a sérültek között, holott az ő számuk töredéke volt csak a valóságban a helyi áldozatokénak.

    A vér, a sár, a mocsok, a fájdalom, a káosz kézzel foghatóvá válik, a nézőt már a tizenötödik perc környékén a sírás kerülgeti. Még ha az egymásra találás túl meseszerűnek is tűnik, Bayonának sikerül ellenpontoznia ezt néhány apró villanással, bemutatva, hogy a többség nem volt ennyire szerencsés. Mikor Lucas felszáll a gépre, körbenézve szinte mindenütt csak a családtagjaikat sirató embereket lát, az apa a gépen pedig kibont a kezében egy papírt, ami a film egyik legszimpatikusabb karakterének tragédiájára emlékeztet minket.

    A szereplők alakítására egy panasz sem lehet. Naomi Watts szenvedése Oscar-jelölést ért, míg Ewan McGregor is szívbemarkoló, ahogy nem adja fel a keresést, vagy ahogyan hazatelefonál, és utána előtörnek belőle az érzelmek. A film igazi sztárja azonban egy fiatal fiúcska, Tom Holland, aki mindenkit lejátszott a vászonról. Ő az, aki a legnagyobb változáson megy keresztül a történet során, és számos alkalommal válik igazi hőssé: például amikor minden erejét összeszedve segít édesanyjának feljutni egy fára, vagy amikor a kórházat járja neveket sorolva, hogy mások hozzátartozóit is megtalálja. Ezzel szemben teljesen hihetők azok a momentumok, amikor nem tud még felnőttként viselkedni: amikor vért hányó anyja mellett a szemét becsukva, a fülét befogva azt kiabálja, hogy haza akar menni, vagy hogy nem tud mit kezdeni anyja meztelen mellének látványával.

    A lehetetlen egy igazán érzelmes alkotás, amely mégis sikeresen marad a jó ízlés határán belül, még ha néha súrolja is azt ez a hihetetlen történet. Mindenesetre thaiföldi utazás előtt semmiképp sem ajánlott a megtekintése…

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon