MENÜ
  • Filmkritika: 360

    Fernando Meirelles legújabb filmjében emberi sorsokat kapcsol össze, mintha egy lánc szemeit alkotnák az egymással találkozó emberek.

    Mirka Pozsonyból jár át Bécsbe prostituáltként dolgozni. Itt kellene találkoznia a családos üzletemberrel, Michaellel (Jude Law). Michael felesége, Rose (Rachel Weisz) is ferde utakon jár közben egy fiatal brazil fotóssal Londonban. A srác barátnője, Laura el is hagyja emiatt a barátját, és visszarepül Rio de Janeiróba. A repülőn összebarátkozik egy idős férfivel (Sir Anthony Hopkins), aki az eltűnt lányát keresi. A reptéren pedig összefut Tylerrel (Ben Foster), akit szexuális bűnözőként ítéltek el, és frissen szabadulva próbál éppen ellenállni a kísértésnek.  Az idős férfi egy AA klubba megy, ahol egy Párizsban élő orosz nő is elmeséli a történetét. Belé a főnöke szerelmes, és épp azon hezitál, hogy kilépjen-e megromlott házasságából. Férje Bécsbe utazik, ahol a főnöke Mirkával szeretkezik egy hotelban, miközben ő odalent összeismerkedik Mirka húgával.

    Arthur Schnitzler drámája számos feldolgozást ért már meg. Az Isten városa és Az elszánt diplomata rendezője, Meirelles karaktereit a világ számos pontjáról szedte össze, így a film cselekményének helyszíne Szlovákia, Ausztria, Nagy-Britannia, Franciaország és az USA. Ezt még jobban megkeveri azzal, hogy több szereplő bevándorlóként él az adott országban, így a rendezőnek nem lehetett egyszerű dolga, hogy egy filmben szlovákul, németül, angolul, franciául, portugálul, oroszul megszólaló színészeket kellett instruálnia, és ráérezni egy jelenet hitelességére úgy, hogy sokszor egy szót sem ért abból, amit a szereplők mondanak.

    A karakterek érdekesek, néha úgy is érezzük, hogy még sokkal jobban is megismernénk az életüket, sorsuk további alakulását, és az adott szituációkhoz vezető előzményeket. Így például Jude Lawék, vagy a brazil srác nem kap olyan jelentős figyelmet, mint amit megérdemelnének, ahogyan a párizsi fogorvos sem, de ezt nem is bánjuk annyira. A szlovák prostituált mesebeli története viszont talán indokolatlanul nagyobb fókuszt kap, mint a többieké. Meirelles minden egyes szereplője egyenként kapcsolódik a másikhoz, így alkotnak egy kört, így nem azt a módszert alkalmazza, aminek például Iñárritu a nagymestere, hogy az összes karakter sorsa a filmben egy ponton kapcsolódik össze.

    Ennek ellenére a története végig leköti a nézőt, még ha néha előre ki is találhatjuk, mi is fog történni. Ez talán csak Tyler esetében nem működik, aki annyira kiszámíthatatlan, hogy pattanásig feszül a helyzet, hogy vajon sikerül-e visszafognia magát a repülőtéren és a hotelszobában a számos nő, és kislány között. Ben Foster mellett Sir Anthony Hopkins alakítja a legnagyobbat, aki hihetetlenül szimpatikus, de a többiek is megállják a helyüket aprócska szerepükben.

    A 360 egy érdekes, izgalmas történet, interkulturális közegbe ágyazva, ötletesen összefűzött életképekkel. Nem ez Meirelles legjobb munkája, de végül is az Isten városával elég magasra tette magának a lécet.

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon