MENÜ
  • A tiltott gyümölcs az igazi – betiltott reklámok

    Szex, erőszak, fegyverek, vetélytársak piszkálása. Csak néhány a sok indok közül, amiért egy reklámot be lehet tiltani. Természetesen senki se képzelje, hogy a Coca-Cola, a Mercedes, vagy akár a Guinness reklámszakemberei annyira ostobák lennének, hogy ne tudnák egy-egy reklám elkészültekor, hogy azokat bizony a televízió soha nem fogja közvetíteni. Éppen ellenkezőleg.

    A fülünkön jön ki, sőt, a közhelyszótár első oldalán kiemelt betűkkel kellene szerepeltetni azt a mondatot, mely szerint “A huszonegyedik század információs technológiái átalakították az egész világot.” Pedig elég csak ezekre a becses darabokra gondolni és máris rájövünk, valóban igaz ez a mondat. A médiában dolgozók és a marketingesek kénytelenek voltak követni ezeket az új technológiákat és felületeket, a XXI. század internetes világa olyan lehetőségeket tartogat számukra, mely provokációval, figyelemfelkeltéssel minden eddiginél nagyobb érdeklődést ajándékozhat egy-egy termék vagy szolgáltatás számára. Ingyenreklám, amire az internet-generáció felkapja a fejét. De mivel lehet felkelteni a figyelmét annak az internet-generációnak, akik számára az erőszak, a szex mindennapi kenyér? Az egyre nehezebben kibillenthető ingerküszöb egyre merészebb, a határokat egyre inkább feszegető marketinget is megkövetel. Egy-egy kivillanó cici már édeskevés ahhoz, hogy eszeveszett módjára rohanjunk joghurtért a boltba. Ennél sokkal többre van szükség.

    Ezek a reklámok azonban általában nem az ördögöt szolgálják. Sőt, sok esetben sokkal kreatívabb, szórakoztatóbb módon próbálnak eladni egy-egy terméket, mint televízióbarát társaik. Másrészt, mi is lehetne édesebb a tiltott gyümölcsnél? Tegyük a szívünkre a kezünket és valljuk be, igenis rákattintunk a “BANNED” feliratú videókra. Ki tudna ellenállni a kísértésnek, hogy megnézze, hogyan oltja egymást a Coca-Cola és a Pepsi a médián keresztül, vagy éppen hogy megszámolja, hány férfi elég egyetlen üveg Guinness-sör elfogyasztásához?

    Mai összeállításunkban összeválogattuk nektek a legszórakoztatóbb darabokat. Jó szórakozást hozzájuk!

    1. IKEA

    Az IKEA talán listavezető is lehetne a betiltott reklámok sorában, mind mennyiségi, mind minőségi szempontból. Ötletes, szórakoztató videóik általában a meztelenkedés, a szexuális illetve egyéb módon obszcén tartalmak miatt kerültek ki a televíziók szeretetcsokrából. Ezek közül is a legviccesebbek a “Tidy up!” – kampány darabjai, melyekből megtudhatjuk, miért nem érdemes a lakásban szanaszét hagyni kényesebb dolgainkat…

     

     

    2. A két örök rivális, a Pepsi illetve a Coca-Cola televízión kívüli csatározásához talán nincs is mit hozzáfűzni.

    3. Panda, egy egyiptomi sajtmanufaktúra terméke az Elephant Cairo nevű négyfős marketingcég sikertörténete. Az üzenet pofonegyszerű: ha nem kérsz Panda terméket, ha nem eszel Panda-sajtot vagy visszautasítod a szendvicset, a Panda egész egyszerűen szétrúgja a seggedet. Akármilyen sötét humor is ez, a “Never say no to Panda” című kampány elérte a célját.

     
    4. Ha már fekete humor, a Hyundai-cég sem tétlenkedett. Új, szokatlan, négy ajtós modelljéhez minden tekintetben egyedülálló, mégis elképesztően kreatív és megbotránkoztató videót ütött össze.

     

    5. És végül a kihagyhatatlan. Azaz pontosan hány barátoddal is osztozhatsz egy üveg Guinness-sörön?

    A sort természetesen a végtelenségig folytathatnánk. Szerencsénkre azonban a reklámszakma magáénak tudhat számos olyan kreatív szakembert a világon, akik időről-időre gondoskodnak arról, hogy a tiltott gyümölcs mégiscsak asztalunkra kerülhessen. Attól pedig, hogy nem jutunk hozzá, kár félni.

     

    Mikovics Anett

    Nyereményjáték

    Bulvár

    Gerendai: „Látogatói csúcsot hozott a Lupa”

    Bulvár
    szept. 17., csütörtök

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    szept. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    szept. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon