MENÜ
  • A kockás zászló alól: Versenynaptár 2013

    Melbourne-től Sao Paolóig - 1. rész
    Kereken 70 nap múlva kezdetét veszi a 2013-as FIA Forma-1 Világbajnokság. A lelkes F1 szurkoló most gyorsan villám-fejszámolásba kezd, akárhogy is sakkozunk, az még tíz hét, onnantól viszont nincs megállás egészen Brazíliáig. Az idei versenynaptárban egy hely még kiadó, melynek sorsa Bernie Ecclestone szerint akár a jövő héten eldőlhet, de erről még később szót ejtünk. Vegyük számba, mikor hová látogat a Száguldó Cirkusz.
    Lassacskán csordogálnak a hírmorzsák az új autókról, a gyárakban a csapatok körmére ég a munka, töréstesztek, üléspróbák zajlanak mostanság. Alig egy hónap múlva mutatják be az új együléseseket, melyeket nem sokkal utána pályára is gurítanak. Jelenleg három dátum biztos a mezőnyben az autóbemutatókat illetőleg. Leghamarabb a Force India hozta nyilvánosságra, hogy február 1-jén Silverstone-ban (ami jelenleg nincs is olyan messze tőlem) rántják le a leplet, majd a McLaren is bedobta a dátumát némi bizonytalansággal a helyszínt illetőleg. Január 31-én leplezik le Button és Perez új autóját valahol az Egyesült Királyságban, sőt ugyanezen a napon Svácban a Sauber is megteszi ezt a lépést. Vajon a pilótacsere után Perez fog irigykedni a Sauberre vagy a Sauber Perezre? A többi még zárt titok, de már nem sokáig…
    A bemutatók után néhány nappal máris kipróbálhatják új szerzeményeiket a csapatok és pilóták élesben, megkezdődik február 5-én a négy napos első szezon előtti teszt Jerezben. Tavaly három alkalommal tesztelhettek a szezon kezdete előtt, majd egyszer közben, idén viszont úgy döntöttek, túl sokba kerül a szezonközi teszt megrendezése, így ezt idén mellőzzük. Jerez után két barcelonai időpont lesz, február 19-22 között, majd február 28 és március 3 között dolgozhatnak a katalán pályán.
    A harmadik teszt után már nem is kell sokat aludni az első kanyarig, szokás szerint idén is az Ausztrál Nagydíj lesz a szezonnyitó a melbourne-i pályán, melyre március 17-én kerülhet sor. Ha jól tudom, ott némi hosszú hétvégére kerülhet sor Március 15-e miatt, így a szerencsésebbek a szabadedzéseket is követhetik majd. A tavalyi futam eléggé megszórta a mezőnyt. 24-ből 12 autó tudta befejezni a futamot és talán azon sem csodálkozunk, hogy az első két kieső pont Grosjean és Maldonado volt, akik egy baleset során jól egymásra találtak. A győzelmet Jenson Button aratta a McLarennel, Vettel a második, Alonso pedig az ötödik helyen ért célba.
    A hosszú téli szünet után egy futam már nem is elég, a rákövetkező héten rögtön folyt. köv… Március 24-én Malajziában hördülnek fel a még V8-as motorok (mivel jövőre számíthatunk némi változásra etéren is). Sepangot is imádjuk, a maláj pályán gyakran tréfál meg minket – és főleg a pilótákat – az időjárás, kiszámíthatatlanná téve ezzel az amúgy sem könnyű versenyt. A tavalyi 56 kör végén nagy meglepetésben lehetett részünk, amit természetesen nem a ferraris Fernando Alonso első helye okozott. A dobogó második fokán ott állhatott Sergio Perez, aki végre megmutatta, s ezzel némileg megalapozta jövőjét a McLarennél. Lewis Hamilton a harmadik helyen akkor – bár még nem tudhatta – elmondhatta volna: Előttem az utódom!
    Április 14-ig kicsit hosszúnak tűnik a szünet, bár biztosra veszem, hogy F1-es hírekben ez az időszak sem fog szűkölködni. A Kínai Nagydíj következik a sorban, a sanghaji pályán tavaly Nico Rosberg aratta élete első – és eddigi egyelen – győzelmét. Nagy meglepetésekben volt részünk az előző szezonban, remélem, idén sem lesz másképpen. A Pirelli egyelőre újabb húzásra készül az abroncsok tekintetében, hogy még izgalmasabbá tegye az amúgy is körömrágta futamokat.
    Bahrein. … Ez az a verseny, amely hírek tekintetében még a nagy nyilvánosságot kapó készülő austini pályát is megelőzte. Lesz futam, nem lesz futam, megyünk, nem megyünk, lőnek, nem lőnek… Tavalyelőtt egyszerűen elmaradt a térségben zajló zavargások miatt, tavaly nagy cirkuszok árán, de megtartották. Idén egyelőre benne van a naptárban és még senki nem nyitotta ki a száját, hogy félne oda utazni. A poros pályán azért nem kis izgalmak várnak idén sem a mezőnyre…
    Újabb három hetet kell majd várnunk, hogy motorhangot halljunk, május 12-én Barcelonában rendezik meg a Spanyol Nagydíjat. Hogy idén befogják-e a lovak a bikákat, azt előre még nem tudni, a jelek szerint most sem lesz egyszerű dolga sem Sebastian Vettelnek, sem Adrian Newey-nak, de a Ferrari is felkötheti a piros lepedőt. Tavaly szintén óriási meglepetésben volt részünk, a Spanyol Nagydíj végén az FIA fejvesztve kereshette a venezuelai himnuszt a futam utolsó köreiben, a dobogó tetején ugyanis Pastor Maldonado feszített, mint pók a lucernásban. A Williams pilótája az összegyűjtött trófeával és a 25 pontjával nem kis lovat kapott ezután maga alá.
    Május 26-án lesz a Monacói Nagydíj Monte-Carlo híres utcáin. 78 kört kell a pilótáknak megtenni a mindössze 2 km2-es miniállamban kialakított utcai pályán, ahol a verseny idejére a város egy részét lezárják, a közlekedési táblálkat és a virágágyásokat eltüntetik, helyette ideiglenes bokszutcát, kerítéseket, kerékvetőket és nézőtereket állítanak fel. Casino, Mirabeau, az alagút, az Uszoda, Rascasse… a hideg is ráz, már alig várom…
    Június 9-ére már Kanadában virrad majd a reggel a Száguldó Cirkuszra, majd 30-án Silverstone-ban tetézhetik a bajt a Brit Nagydíjon. Időjárás tekintetében mindkét futam bizonytalan, vagy esni fog, vagy nem, ami a pilótáknak kevésbé, a nézőknek viszont annál jobb.
    A Német Nagydíj idén egy héttel előrébb került a versenynaptárban, július 7-ére, Bernie Ecclestone ugyanis 21-ére fenntartott egy helyet egy európai futamnak az egy évvel későbbre halasztott New Jersey-i futam miatt. Volt már szó Francia, Ausztriai és Török Nagydíjról, ám a legújabb hírek szerint a török kormány sem lelkesedik a futam támogatásának ötletéért – és annak anyagi vonazatáért -, így az is elképzelhető, hogy csupán 19 verseny lesz az idei naptárban. Ecclestone a minap kijelentette, vagy Törökország vagy semmi. Meglátjuk.
    Hungaroring. A vérbeli F1 szurkolók már álmukban is a Magyar Nagydíj napját skandálják, addig viszont még jónéhányat kell aludni. Július 28-án és az azt megelőző héten benépesül Mogyoród és jelentősen megnövekszik majd az egy négyzetméterre eső Forma-1-es pilóták száma is a fővárosban. Imádják ezt a futamot a versenyzők, nem csupán a környezet vagy a magyar lányok szépsége, hanem az utána következő három-négy hetes nyári szünet miatt is.
    Jövő héten folytatjuk a szezon második felének futamaival. Még 70 nap… 70 hosszú nap…
    Malik Erika

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon