MENÜ
  • A kockás zászló alól: Vasárnapi visszatekintő

    Amikor a tüdőd is beleremeg a rajtba...

    Hátunk mögött hagytuk a Magyar Nagydíjat, de az események feldolgozása még folyamatban van. Az élmény megfizethetetlen, aki kihagyta, van min bánkódnia. Persze tudom, nem olcsó kijutni, de a kedvezményes utazási lehetőséggel egybekötött futamjegy valljuk be, több, mint csábító.

    Karomon a Hungarian Grand Prix karkötőjével a szemem sem kell lehunyni, hogy lássam magam előtt a pályát, az emberrengeteget és halljam a V8-asok zúgását. Aki nem szereti a Forma-1-et – egy futam után azért csodálkoznék, ha még mindig ezt mondaná – el sem tudja képzelni, mi is a jó abban, hogy az ember tüdeje beleremeg, amikor 24 V8-as autó padlógázzal elrajtol. De ne siessünk ennyire előre…

    A vasárnapi futam már az egyik záróprogramja volt az egész hetes Cirkusznak, némiképp fáradtan, félig összecsomagolva a hazautazáshoz, nekivágtam a Mogyoród-Hungaroring távnak. Megdöbbentő volt, mennyi szurkoló halad a Ring felé. A beléptetés már rutinosan ment, de szomorúan vettem tudomásul, hogy az utolsó perforált részt is kitépték a jegyemből, aznap ott valaminek vége lesz…

    Fél 1-kor kiterítették a bokszutca kiskapujához a piros szőnyeget, ahol a gridgirl-ök sorfala előtt, nagy ováció közepette érkeztek meg a pilóták a nyitott platójú kamionhoz, elindult a Pilótafelvonulás. Mint a bazári majmokat, úgy vitték őket körbe a pályán, látszott rajtuk, hogy bár többségük próbált jó képet vágni és kedvesnek lenni a riporterhez, a hátuk közepére sem kívánják a jó órával a rajt előtt a tűző napon parádézást. Kibírták, a rajongók pedig őrjöngtek, amikor a tribünjük vagy éppen választott domboldaluk előtt elhaladt a mezőny. A rajtig volt egy órám, de a tribünök között és a sétálóutcán moccanni sem lehetett. Az ülőjegyesek felszerelkeztek naptejjel, üdítővel, sapkával és fényképezőgéppel, az állójegyesek pedig próbálták megtalálni azt a domboldalt, ahonnan a legtöbbet és legjobban látni a futamot. Azt a kisfiút sajnálom nagyon, aki végigdudálta a GP2-es futamot és mire elkezdődött volna a lényeg, már nem volt szusz a dudájában. Bár sokat úgy sem ért volna vele, mint ahogyan a kommentárból sem hallatszott semmi, hisz az autók zaja mindent elnyomott. Lehet, hogy akkor és ott nem is volt baj…

    Rövid felvezetőkör után a 24 autó az időmérő eredménye szerint elfoglalta helyét a rajtkockákban, a csapatok pedig körbekapták őket, hogy elvégezzék az utolsó simításokat. Amikor eljött az idő, hasonlóan gyors léptekkel kivonultak a pályáról, a V8-asok életre keltek és egy felvezetőkör erejéig munkát adtak a szurkolóknak.

    Már a rajt sem volt egyszerű, Michael Schumacher Mercedese miatt újra kellett rajtoltatni a mezőnyt egy újabb felvezetőkör után, ami alatt Schumi autóját visszatolták a bokszutcába és életet leheltek bele. Az idegek pattanásig feszültek, a tribünök tömege szinte egy emberként várta mozdulatlanul és lélegzetvisszafojtva, mikor alszik ki a lámpa. Élőben végighallgatni, ahogyan 24 autó padlógázzal elindul… még azt is elfelejttette velem, hogy Lewis Hamilton indult a pole-ból. Sőt, kifejezetten fejlődőképes tendenciát mutattam és mindenfajta ellenérzés nélkül ültem a McLaren-, Lotus-, Red Bull- és egyéb rajongók között. Persze a látvány, hogy a lelátók nagy része vörösen izzott, mindent kárpótolt.

    A futam? Nos, jöttek az autók… és mentek. És még 68-szor. Kivetítő és a hangzavartól hallhatatlan kommentár ide vagy oda, a helyszínről live timing nélkül követhetetlen, pláne lekörözés után. A DRS zóna a célegyenesben jó alkalmat adott az előzésekre, a bukótér pedig a ráfordítóban a kicsúszásokra. Egy biztos, néhány csepp esőt nem bántam volna, valószínű így vannak ezzel a sportbírók is a pálya szélén, akik tűző napon szinte munka nélkül maradtak a hétvégén. A dobogó legmagasabb fokára Lewis Hamilton állhatott, közrefogta a két Lotus-pilóta, Kimi Raikkönen és Romain Grosjean.

    Fotók: f1hirvilag.hu

    A verseny után kötelező befutni a pályára a célegyenesbe, így – jövőre jó tippként is szolgálhat – érdemes volt elindulni egy-két körrel a vége előtt, elkerülve a legnagyobb tömeget. A díjátadást-pezsgőbontást már a dobogó előttről láttuk, nos, ez az élmény is megfizethetetlen volt, ajánlom figyelmetekbe. A pályáról lefelé baktatva már kezdődő hiányérzettel küzdöttem, véget ért a móka, de nem csak mára, hanem egy évre. És ezzel számtalan kockás lelkű szurkoló is így lehet a napokban. Mielőtt azonban földig lógattam volna az orrom, igyekezve visszautaztam Pestre, ugyanis a Mosaic stábjára nagy harci feladat várt még vasárnap este. Afterparty a Symbolban, ahová a teljes mezőny hivatalos volt. Óriási izgalommal indultunk útnak Danával és Lacival, hogy vajon melyik pilótát sikerül mikrofonvégre kapni. Ha még nem láttátok volna erről készült videónkat, mindenképp kötelező darab!

    Az F1 mezőnye egy hónapos nyári vakációra utazik, de ne aggódjatok, ezalatt is érkezem még a megszokott vasárnapi Forma-1-es hírekkel.

    Malik Erika

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon