MENÜ
  • A kockás zászló alól: Piros zászló, eső és olasz himnusz Sepangban

    Fantasztikus futam volt ma Malajziában, esővel és izgalmakkal tarkítva, a végén nagy meglepetést okozva Alonso és Perez állhatott a dobogóra, Hamilton a harmadik helyen kevésbé volt boldog.

    A szezon második futamán McLaren 1-2-vel indulhatott el a Maláj Nagydíj. Harmadikként Michael Schumacher állhatott fel a rajtrácsra, akinek öt év után ez az első alkalma, hogy az első háromban benne lehet.

    Eső fogadta a csapatokat a pályán. Ami viszont pozitív, hogy mind a 24 pilóta rajthoz állt, a HRT-nek sikerült a 107%-on belülre összeszednie magát. A felvezető körön már minden autón az intermediate (köztes) abroncs volt, a háttérben pedig egyre sötétebb felhők gyülekeztek.

    A rajt után az élvonalban alig változott a helyzet: Hamilton, Button, Webber, Vettel, Alonso, Rosberg, Maldonado.
    Sárga zászlóval indult a futam, az élen állók között semmi balhé nem volt, de a legvizesebb részen Schumacher megpördült és hátrébb kényszerült, egészen a 16. helyig. Grosjean-nal akadt össze.
    A pálya első része sokkal vizesebb volt, mint a hátsó, így Massa is extrém esőgumikat kapott. A maláj klíma nagyon megterheli a pilótákat, nem csak a nagy meleggel, a nagy páratartalommal, de a futamon gyakorta a váltakozó mennyiségű esővel is meg kell birkózniuk.
    Romain Gorsjean a 6-os kanyarból jövet a 4. körben fejezte be a futamot, megpördült és a kavicságy fogta meg. Onnan már nem tudták kitolni. Egyre több pilóta kapott esőgumit. A pálya egy része nagyon vizes volt, az autók alja is leért, többen elhagyták a pályát, így a versenyfelügyelőség úgy döntött, beküldi a piztonsági autót. Felsorakoztak mögé, kissé összerázódott a csapat, és a 9. kört taposva (csúszkálva) az élen állók sorrendje: Hamilton, Button, Perez, Webber, Alonso, Vettel, Vergne, Massa, Rosberg, Karhikeyan. A futamot néhány pillanat múlva piros zászlóval megszakították. Új szabály lépett idén életbe, 4 órás időlimitet vezettek be, ami azt jelenti, hogy egy futam legfeljebb 4 órán át tarthat. (Legrosszabb esetben is kettőkor ebédelhetünk)

    Raikkönnen autójából nézve sem rózsás a helyzet, erre a napszemüvegre minden bizonnyal keveset volt szüksége.


    Rohantak a szerelők, tolták, húzták, vonták a kocsikat, mindenféle tárolóberendezéseket, az élen állók még csinos kis sátrakat is felhúztak az autó fölé. Vajon bográcsoznak vagy szalonnát sütnek alatta? Tiszta partihangulat… Már csak a grillkolbászok hiányoznak, bár ki tudja, mi van a kis kerekes tárolókban…

    A közvetítés szuper, visszanézhettük a futam eddigi részének szinte minden percét, úgyhogy aki elaludt, annak sem kell aggódnia, nem marad le semmiről. Egy kis érdekesség, amit ritkán látunk: Alonso többféle sisakot is kaphat az újraindításnál. A rajta lévő plexi különböző fényviszonyokhoz alkalmazkodva más és más.

    Nem sokkal 11 óra után a biztonsági autó mögött újrainidították a mezőnyt.
    Button, Raikkönen, Kobayashi kiment a bokszba, Alonso nagyon szépen előzte meg Mark Webbert, de az ausztrál nem nyugodhat meg, már Vettel is ott van mögötte, a négyes kanyarban volt egy kis mutatvány. Hamilton az élről ment intermediate-ért, a bokszban akkor majdnem többen voltak, mint a pályán. Viszont itt előzte meg a kiállás közben Alonso Hamiltont, a Ferrari megint zseniálisan cserélt kereket. Kerékcsereverseny?

    Vettel: nem működik a rádió, miért is nem csodálkozok ezen? Button pedig nekiment Karthikeyannak, megsérült az autója. Van itt izgalom, kérem! Az új szabályok értelmében egy autónyi helyet hagyni kell a másiknak, ezt Button nem tette meg.

    Az élen Fernando Alonso az F2012-es leírt Ferrarival. Megfutotta a verseny leggyorsabb körét is. A 17. körben az első tíz sorrendje: Alonso, Perez, Hamilton, Rosberg, Vettel, Raikkönen, Webber, Massa, De Resta és Vergne.

    Vergne és Di Resta csatázott a kilencedik helyét, de nem ők az egyetlen páros, akik szórakoztattak minket. Buttoné az újabb leggyorsabb kör, de a 20. helyről. Van mit behozni. Külső íven megelőzte Sennát. Micsoda teljesítmény!

    Button panaszkodott az első gumikra, nem tudta felmelegíteni, nincs tapadás. A forgalom hátránya. Perezen a világ szeme, a kis mexikói a futam közel felénél a második helyen autózott a Sauberben, jó tempót tudott menni. Vettel a DRS segítségével Rosberget előzte meg az 1-2-es kanyarban és a 4. helyre jött fel.

    Glocknak a fülére szóltak a rádión: vigyázzon a gumikra, mert lehet, hogy jön még egy kis eső és szükség lesz rá. Raikkönen Rosberget előzi, de a Mercedesnél rághatják még a körmüket, ott van Webber is. Alonso időjárást jelent: Esik.

    Alonso előnye már a 25. körben több, mint 6 másodperc a másodikhoz képest. A leírt Ferrarival.

    Massát ráküldte a csapat Rosbergre, de Massa hibázott, a féktávot elnézte, a 9. helyre esett vissza, és újra nem fog tudni bizonyítani, pedig a héten már a fejét követelte az olasz sajtó. Nem nyugodhat a brazil, Senna és Hülkenberg is közvetlenül ott van mögötte. Boksz, intermediate.

    A mezőny gyorsul, a pálya szárad, vajon mi lesz a gumikkal? Perez újra a leggyorsabb kört futotta, de a sötét felhők már gyülekeznek a maláj pálya fölött, a futam második részében lesz még egy kis izgalom. A Pirellik melegszenek, a még pályán lévő tócsáknál hűtik az abroncsokat. Button pedig Massát próbálta előzni, de a Ferrari brazilja észél volt, viszont néhány kanyarral később a nagy csatából a brit pilóta jött ki jobban. Ricciardo halászgatott a zavarosban, de nem sikerült Massán átverekednie magát.

    Alonso gumijai nagyon elfogytak, Perez már ott van a nyakán, körről körre egyre közelebb került az élen autózó spanyolhoz. Én is rágom a körmöm…

    Ricciardo a 38. körben merészen felrakta a slick közepes keveréket. Pár másodpercre rá Buttonnek esőt jósolnak. A Ferrari Massával kockáztat, követik az élen állók is, Alonso kezd, Hamilton, Vettel sorrendben jönnek vissza. Perez is. Ezzel elúszott az első hely, már esély sincs rá. Pedig milyen szép lett volna…

    Kit érdekel, mi van Hamiltonnal, Vettellel, Buttonnel, meg a többiekkel… Hosszú percek óta nem is láttuk őket. Perez állva hagyott mindenkit.

    A 48. körben Vettel deffektet kapott, a borzasztóan kinéző gumikkal még épp beért a bokszba, úgy néz ki, pont nélkül fejezi be a futamot, de a kijáratnál még Karthikeyan is ráhúzta a kormányát, replülnek az autómorzsák…

    Alonso-Perez csata… Enyhe esőt jósolnak. Ilyen izgalmas futamunk régen volt. Bánhatja, aki lemaradtak róla. (este azért még az m2-n ismétlik.)

    Perez rontott, egy kicsit nehezebb folton megcsúszott és a szerencsére aszfaltos bukótérben megfogta az autót, de elment az első helyre az esélye. Kíváncsi voltam, meddig bírja a fiatal mexikói a stresszt, mert a fülére persze folyamatosan kapja az instrukciókat, küldik Alonsora. Az utolsó pár körön Maldonado autója elfüstölt, Vettel autója elromlott. Alonso, Perez, Hamilton, és amit régóta vártunk:

    Fernando Alonso nyert! Peter Sauber sír, a tifusik tombolnak. Én is!

    Malik Erika 

    Nyereményjáték

    Bulvár

    Gerendai: „Látogatói csúcsot hozott a Lupa”

    Bulvár
    szept. 17., csütörtök

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    szept. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    szept. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon