MENÜ
  • A kockás zászló alól: Pilóták jönnek-mennek, pedig uborkaszezon van

    Uborkaszezon van a Forma-1-ben, Vettel is megmondta, de ez lett a veszte

    Még két hét van hátra a soron követező Kínai Nagydíjig, de a csapatok addig sem nyugszanak, számos hírrel szolgáltak az uborkaszezonban. Csak kapkodjuk a fejünket, olyan gyorsan átrendeződött a felállás.

    Miután múlt vasárnap elég izgalmasra sikeredett a sepangi verseny, egy-két utóhatását még most is érezzük. Nem csak arra gondolok, hogy legkedveltebb közösségi oldalunk szinte bedugult a sok új Alonso-Ferrari-Perez borítóképtől, hanem bizony egy-két pilótában is mély nyomot hagytak a történtek.

    Kezdjük is az elején a híráradatot. A futam egyik legemlékezetesebb néhány másodperce a Vettel-Karthikeyan baleset volt. A kétszeres világbajnok a negyedik helyen ért volna célba, azonban nem sokkal a verseny vége előtt egy HRT találta oldalba. Karthikeyan szerencsétlenkedett a pályán már jó ideje, most úgy eltalálta Vettelt, hogy az deffektet kapott és nem keveset veszített helyezéséből. Ijedtében a kis Seb olyat mutatott, amit csak ritkán szokott, nem az elhíresült mutatóujj lendült a levegőbe, hanem a mellette lévő. Miután a dolog ennyivel nem oldódott meg, a futam után azt nyilatkozta, hogy Karthikeyan egy idióta, és többek között a közutakon is találkozhatunk hozzá hasonló “uborkákkal”, nem kell ehhez feltétlenül a pályára menni. Nem is tudom, mit várt, miután jól megdicsérte kedves kollégája képességeit. Naraint sem kellett a boltba küldeni a válaszért, egy interjú során “bőgőmasinának” nevezte a Red Bull kiscsillagát. Ezek után valószínű, hogy észbe kapott, mert ugye ismerjük a mondást: “Jössz te még az én utcámba…”, két hét múlva Kína, ugyebár. Most már elásná a csatabárdot és pontot tenne végre az uborka-ügy végére Karthikeyan is, de a Red Bull még a békülés előtt közbeszólt.

    Az FIA ma bejelentette, hogy az azóta nagy port kavart mutogatásért Sebastian Vettelt egy évre eltiltja a versenyzéstől, így azonnali hatállyal el kell hagynia a Red Bull csapatát. Előzetes egyeztetések után az energiaitalos csapat arra a döntnésre jutott, hogy miután elég bátornak tartják az indiai Karhikeyant, vele töltenék be a megüresedett állást, pontosabban ülést. Ehhez Webbernek is volt egy-két szava, ő ugyanis jobban örült volna, ha következő csapattársa új-zélandi lett volna.

    A Ferrarinál is felkavarodott az állóvíz a vasárnapi futamgyőzelem után. Fernando Alonso örömét csak tetőzte, hogy a repülőről leszállva egy vadiúj luxusautó várta. Az olasz csapat egy FF-fel ajándékozta meg győzelme alkalmából.
    Az ágaskodó lovas csapat másik tagjának viszont csupán buszjegy jutott. Miután Felipe Massa elhagyta Malajziát, nem haza ment egyenesen Brazíliába, hanem tett egy kis kitérőt Olaszország felé. Maranellóban válságstáb várta, és hosszas beszélgetés után arra jutottak, kiteszik a szűrét. Betelt a pohár, amiért még csak nyomában sem járt az első két futamon – és az elmúlt néhány szezonban – csapattársának, helyére pedig Sergio Perezt ültették. A hír már a héten igen csak benne volt a levegőben, ma viszont több forrásból is megerősíteni látszik. A mexikói pilóta a múlt héten a dobogó második fokára állhatott, ami karrierje szempontjából óriási dolog. Sergio mindig is arról álmodott, hogy egyszer egy nagy csapat pilótája lesz, és mivel már évek óta a Ferrari Pilótaakadémiájának tagja, most nagy álma teljesült.
    Felipe Massa ezek után szintén új állás után néz, visszatérve Brazíliába, megnyitja saját éttermét, ahol az olasz ételeket saját maga főzi majd. Ehhez már el is kezdett otthon gyakorolni, amit saját Twitter-oldalán ma osztott meg a rajongókkal:

    Hetek óta komoly gondot okozott a Lotus F1 Team számára Kimi Raikkönen kormánya, de a tervezőmérnökök most megtalálták a megoldást a problémára, erről a csapat hivatalos weboldalán számolt be.
    Az első jerezi teszt óta Kimi a mérnökökkel együtt azon igyekezett, hogy javítson kormánya kezelhetőségén. A garázsban töltött több órányi kemény munka és a több száz pályán megtett kilométer meghozta gyümölcsét, a megoldás reménye megcsillant a csapat tagjainak szemében.

    Bár meglepő, de a 2007-es világbajnok az első balkezes versenyző Enstone-ban. Ez nem csak Kimi kormánykezelését, de a kanyarokban a tapadást is befolyásolta, magyarázza James Allison:

    “Ez olyasvalami, amivel korábban is számolnunk kellett volna, de mivel ezelőtt soha nem volt dolgunk balkezes pilótával, ez meg sem fordult a fejünkben. A versenyzőknél természetesen az a tendencia, hogy az autó tapadását az erősebb kezükkel érzékelik, mivel azzal tudják az autót a kanyarokban a legjobban irányítani. Ez egyrészt magyarázatot ad Kimi problémájára az E20-assal kapcsolatban, másrészt még figyelemre méltóbbá teszi, hogy a gyengébbik kezével is meg tudott birkózni a feladattal.”

    Ennek eredményeképp a Kínai Nagydíjtól kezdve Kimi teljesen új kormányt fog használni, amelyen minden egyes gomb fordítva található.

    “Természetesen a legfontosabb kapcsolókat a igyekeztünk jobbra tenni. Ezek most átkerültek a baloldalra és bízunk benne, hogy ez megoldja majd Kimi problémáját” erősítette meg James.

    Kimi is örömmel értesült róla és magabiztosabban vág majd neki a kínai futamnak:

    “Elég nyilvánvaló dolognak tűnhet ahhoz, hogy megfeledkezzünk róla, és a helyes beállítások megtalálása lekötötte a figyelmemet, így egyszerűen elfelejtettem megemlíteni a mérnökeimnek. Nagyon nagy a különbséget jelent a kapcsolók és gombok használata az autó érzékelésének szempontjából. Azt hiszem, az új kormánnyal Kínában még jobb formában lehetek, és biztos vagyok benne, hogy jó eredményt érünk majd el.”

    Ezen kívül a kormányán helyet kaptak a kiszolgáló-gombok is, amik egyetlen érintésre megfelelő mennyiségű vodkát, jégkrémet és energiaitalt adnak a finn pilóta szájába.

    A Red Bull csapata is újra bebizonyította, hogy a poénért nem kell a szomszédba menni. A Maláj Nagydíjon a Lotus motorhome-ja a lángok martaléka lett, az energiaitalosok pedig a tűzoltásban való segítségért benyújtották nekik a számlát.
    A tűz a kora reggeli órákban csapott fel a Lotusnál egy elektromos hiba következtében. A Red Bull segített nekik megfékezni a tüzet, de a Forma-1-ben semmit sem adnak ingyen.

    A számla a kétszeres világbajnok csapattól a Lotus postaládájában landolt, mintegy 4910 dollárt igényelve, ami többek között fedezi a munkaerőt, a mosodai szolgáltatások árát is. Külön tételt jelentett a vizes és habbal való tűzoltókészülék, és a tengerentúli roaming díja is.

    Közeleg április 22-e, a Bahrein Nagydíj időpontja. Az országban viszont a zavargások és a biztonság hiánya miatt a szervezők úgy döntöttek, nem a szokásos Forma-1-es autókkal rendezik majd meg a futamot, hanem egyedi harci járművekkel:

    Uborkaszezon volt tehát a héten a javából, bár ennyi erővel akár jégkrém-szezonnak is nevezhettük volna. De még mielőtt szálanként tépnétek ki saját hajatokat (vagy az enyémet?), vess egy pillantást a naptárra, és gondolj arra a mondásra, miszerint minden viccnek csak a fele igaz! Nos, itt most minden hírnek csak a fele vicc!
    P.S.: Elég, ha kanalat hoztok, víz itt is van…

    Malik Erika

    Nyereményjáték

    Bulvár

    Gerendai: „Látogatói csúcsot hozott a Lupa”

    Bulvár
    szept. 17., csütörtök

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    szept. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    szept. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon