A kockás zászló alól: Monza, ahol minden megtörténik
McLaren első sorral végződött a tegnapi időmérő edzés Hamilton és Button sorrendben, a harmadik rajtkocka Felipe Massáé lett. A Q1-et és Q2-t végig Fernando Alonso vezette, ám az autó műszaki hibája miatt nem sikerült normális kört összeraknia, így csupán a 10. helyről indulhat. Nagyon sok büntetést szabtak ki a versenybírák, a rajt- és pénzbüntetések mellett a múlt heti Belga Nagydíjon történt rajtbaleset okozásáért Romain Grosjeant eltiltották a mai versenyről, helyette a Lotusban Kimi Raikkönen csapattársa ma Jerome D’Ambrosio.
Különleges a pálya is, egyrészt Monza a Ferrari hazai köre, a lelátók vöröslenek a tifosiktól. Jenson Button mondta a héten, hogy nem is jó itt a McLaren színeiben dobogósnak lenni, amikor mindenki a Ferrarit támogatja, ám a mai futam után erről Lewis Hamiltonnak minden bizonnyal más a véleménye.
Fantasztikus és balesetmentes volt a rajt, Felipe Massa a második helyre tudott előre jönni, Alonso a 10. helyről az első kanyarok után a hetedik, majd utána a hatodik helyen autózott. Szédületes tempót diktált a spanyol. Button nem tudta jól elkapni a zöld lámpát, ezt használta ki Massa.
Az ötödik körben történt az első baleset, Rosberg és Bruno Senna akadt össze, a Mercedes terelte ki a Williamst a kavicságyba, majd di Restával is vívott egyet Senna, nem hagyott neki helyen Paul. A Toro Rossónak harangoztak, a 10. körben Jean-Eric Vergne szó szerint elszállt:
A 14. körben kezdődnek meg a kerékcserék, akkorra a közepes abroncson lévő autók már eléggé csúszkáltak, bár ez a pálya nem nagyon koptatja a gumikat, így a Pirelli a héten egykiállásos taktikát jósolt. A közepes és kemény keverék között 3-5 tizedmásodperc különbség van.
Perez ügyesen előzte meg Raikkönent, majd két körrel később a második helyen autózó Massával Jenson Button tette ugyanezt. Erre a Ferrari lépett, friss kemény keverékű abroncsokat kapott a brazil, őt követte Fernando Alonso és Sebastian Vettel, akik a bokszutcában jó kis csatát vívtak.
A 25. körben Alonso volt a leggyorsabb a mezőnyben, a következőben pedig megpróbálta újra megelőzni Sebastian Vettelt, ám a német nem hagyott neki elég helyet a pályán, így a Ferrari kénytelen volt a fűre futni. Alonso is panaszkodott, de a visszajátszásból látszik, hogy Vettel hibázott, meg is kapta érte az áthajtásos büntetését. Három körig tartott a német előnye az incidens után ennek ellenére, Alonso a 29. körben tudta megelőzni, így az ötödik helyen csapattársa mögött folytathatta.
Sergio Perez 30 kört tudott megtenni a kemény keveréken, 4 körrel tolták ki a mexikói első etapját, a 8. helyre tudott visszajönni.
Button alatt a Parabolika előtt a 34. körben megállt a tudomány, így valószínűleg világbajnoki esélyei szálltak el itt Monzában. 18 körrel a vége előtt Hamilton, Massa, Alonso, Schumacher, Raikkönen a sorrend.
Jónéhány előzéssel örvendeztették meg az első tízben az olasz közönséget, Vettel Webbert, Rosberg Raikkönent, majd vissza. Alonso a 40. körben került csapattársa, Massa elé, ezzel a 10. helyről feljött a 2. helyre, Sergio Perez pedig bravúrosan hajtott át Alonsón, így a Sauber egy újabb dobogót zsebelhetett be.
Öt körrel a vége előtt Sebastian Vettel alatt az előzetes figyelmeztetéseknek megfelelően megállt a Red Bull, csapattársa, Webber pedig két körrel a vége előtt szánkózott egyet és veszített két pozíciót.
Fantasztikus versenyt láthattunk, amelyen talán csupán Lewis Hamilton unatkozott, rajt-cél győzelemmel idei harmadik győzelmét húzta be, Sergio Perez újabb dobogót szerzett, a harmadik fokra pedig Fernando Alonso ért be. Mögöttük Massa, Raikkönen, Schumacher, Rosberg, Di Resta, Kobajashi és Senna az első tízben.
Malik Erika