MENÜ
  • A kockás zászló alól: Melbourne előtti szélcsend

    Még hat nap... Pontosan egy hét múlva reggel 7 órakor felbőgnek a motorok, kialszanak a piros lámpák, és a 24 autó elindul. Már most borsózik a hátam, ha rágondolok, de szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Még egy hét, egy nagyon hosszú hét...

    Az elmúlt két hónap sem telt el eseménytelenül. A téli időszakban hangyaszorgalommal dolgoztak a gyárakban, még nagyobb kitartással edzettek a pilóták, az austini pályamunkások pedig a sártengerből lassan versenypályára emlékeztető kanyarulatos aszfaltcsíkot építenek. Az új autók – a kacsacsőrű emlős néven emlegetett csodák – már túl vannak három teszten, amikről nagyon sokan nagyon sok és sokféle következtetést voltak le. De nem hihetünk egyiknek sem, csak a saját két szemünknek, és ahogyan az utóbbi napokban több pilóta is nyilatkozott, “Csak Melbourne-ben tudhatjuk meg az igazságot.”

    Még hat nap… legalábbis a futamig, de a lelkes rajongók már péntektől tövig rághatják körmeiket. Pénteken két szabadedzés lesz – amit sajnos a televíziók nem közvetítenek -, szombaton pedig egy szabadedzés és az időmérő. Utóbbit a magyar köztévé 6:40-től sugározza, így ha sikerül időben kiugranunk az ágyból, talán van még esélyünk, hogy kitúrjuk a mese elől a kicsiket. A jelentős időeltolódás miatt ugyanis közép-európai idő szerint reggel 7-kor nyílik a bokszutca, indul a Q1, vasárnap pedig szintén 7-kor rajtol a mezőny. Nincs tehát mese, rajzfilm és Hupikék törpikék, helyette most érjük be Vettellel, Alonsoval, Buttonnel, és a többiekkel.

    Mialatt Vettel és Alonso szurkolói már egy kanál vízbe is megfojtották volna egymást – ha lett volna kéznél -, a két világbajnok vidáman csevegett a Ferrari garázsa előtt. A nagy szurkolói csatározásokba bele-beleszólnak még a Räikkönen-fanok is, akik a Jégember feltámadását várják. Mire számíthatunk vajon? Lesz harmadik vb-címe Vettelnek? A már annyiszor leírt Ferrari vajon boldogul a radikális F2012-vel? Magához tér Hamilton vagy jobb lesz Button? Beleszólhat-e végre a hétszeres világbajnok Michael Schumacher a bajnoki címért vívott harcba?

    Nézzük végig, melyik csapattól mit várhatunk idén.

    Red Bull

    A legtöbben már most ittak előre – a medve bőre helyett – Vettel harmadik világbajnoki címére. Bár a szezon előtti teszteken nem mutatott egyértelmű dominanciát az energiaitalos csapat, elég valószínű, hogy Vettel idén is beírja magát a rekordokat számon tartó nagykönyvbe. Hogy csapattársa, Mark Webber mennyire lesz ebben segítségére, azt még nem tudni, de az ausztrál pilótának – mint még pár társának – vízválasztó éve lesz a 2012-es. Talán sikerül felzárkóznia a kis puskagolyóhoz és beletenni a magáét a nagy közös kalapba. Az idén lejáró szerződéséről leghamarabb nyáron hajlandó tárgyalni a csapat.

    McLaren

    A McLaren lehet a Red Bull egyik fő riválisa idén. Nagy kérdés továbbra is, hogy Lewis Hamiltonnak sikerült-e magához térnie a letargiából és a partikat teljesítményre cseréli-e a jövő héten kezdődő szezonban. A brit csapat másik pilótája, Jenson Button a másik nagy kedvence a szakértőknek Vettel mellett. Mindketten edzetten, testben-lélekben felkészülve és elszántan vágnak neki Melbourne-nek. Van is miért dolgozni, hisz Hamiltonnak is év végéig szól a szerződése. Hol fogja folytatni? Marad annál a csapatnál, ahol karrierje kezdete óta versenyzik vagy új vizekre evez?

    Ferrari

    Talán a legnagyobb kérdőjel a Ferrari csapatáé most. Teljesen új, radikális autó, ami eddig nem hozta a tőle elvártat. A teszteken a csapat szerint sem tudták kihozni belőle azt, amit szerettek volna, de hogy temetni kellene már most az olaszokat, azt kétlem. Egyesek már leírták őket, a rajongók szerint csak altatnak, de azt, hogy Alonso és Massa mit fog tudni kezdeni az F2012-essel, leghamarabb csak jövő hétvégén tudjuk meg. Addig pedig minden nap a Forma-1-es hírek főszereplőjévé vált csapat minden eddiginél elszántabban küzd, hogy a vészjóslatok ne igazolódjanak be. Alonso buzdítja és viszi előre a csapatot, ezalatt Felipe Massa az állásáért – üléséért – küzd. Vajon megújítja-e a szerződését a Ferrari? Sikerül-e magához térni végre a balesete után?

    Mercedes GP

    A hétszeres világbajnok visszatérése után eddig csak árnyéka egykori önmagának. Bár még így sem szólhatunk egy szót sem, mert egyelőre nem fenyegeti az a veszély, hogy bárki megközelítené azt, amit ő az asztalra letett már. Bár 43 éves, de lepipálja a fiatalokat, igaz, csapattársát, Nico Rosberget nem mindig sikerül. A csapatfőnök, Ross Brawn szerint kettejük teljesítménye között nincs nagy különbség, mert Schumacher gyorsabb, Rosberg viszont jobban bánik az abroncsokkal és egy körön – ami az időmérőn a legfontosabb – sokkal jobb. Rosberg egyébként lassan az örök második kategóriába sorolandó. Bár tehetséges és elszánt, a dobogó és a győzelem mindig elmarad. Vajon idén sikerül neki?

    Lotus

    Tavaly még Renault-nak hívtuk, idén már Lotus, csak hogy legyen mit összekevernünk. A két év után visszatérő Jégember, Kimi Räikkönen a teszteken nagyon jó teljesítményt mutatott, csakúgy, mint csapattársa, Romain Grosjean. Az utolsó barcelonai teszten négy napból hármat megnyertek. Jó autó, jó pilóták, jó csapat. Kell ennél több? Igen, győzelem. Sikerül-e Grosjean-nak levegőt kapnia a favorit Kimi mellett? Év elején még úgy tűnt, nem nagyon. Minden hír csak a finnről szólt, de Romain magabiztos és ezzel a kettős erővel talán arra is van lehetősége a Lotusnak, hogy beleszóljon a nagyok dolgába. A pontszerzés biztos, de hogy az élen lennének? Ez nemsokára kiderül…

    Force India

    Egy év kispadon töltött idő után Nico Hülkenberg újra állást kapott. Csapattársával, Paul Di Restával egyetemben neki is egy év vezetői tapasztalata van eddig, amivel a középmezőny biztosított. Minél több pontot szereznek idén mindketten, annál biztosabb, hogy jövőre is üléshez juthatnak.

    Sauber

    Mexikói és japán erőket egyesít a Sauber idén is, a tavalyi jó teljesítmény után. Sergio Perez nagy reménysége a Forma-1-nek, a tavalyi év egyik legsikeresebb újonca jó szezont vár és mi is hasonlókat remélünk tőle. Már azt is csiripelik a madarak, hogy a Ferrari következő versenyzője is ő lehet, ha Massának nem úgy sikerülne az éve, mint ahogyan azt szeretné. Kamui Kobayashi pedig újra elkápráztathat minket előzéseivel, a csapatot pedig értékes pontokkal. A középmezőny meghatározó csapata a Sauber, stabil versenyzőkkel.

    Torro Rosso

    A Red Bull kistestvére pilótaneveldét nyitott. Talán az okozta a legnagyobb meglepetést a tavalyi szezon végén, hogy mindkét tavalyi pilótájukat, Buemit és Alguersuarit is lapátra tették. Utóbbi a héten jelentette be, hogy a BBC F1-es rádiós csapatát fogja erősíteni és a bokszutcából élő adásban fogja közvetíteni azt, amit csak szeretne átélni. De nem adja fel, vissza szeretne ülni a versenyautóba is. A Torro Rosso két fiatal útját egyengeti idén, Ricciardo már vén motorosnak számít egyetlen évével újonc csapattársa, Jean-Eric Vergne mellett. Vajon melyik fogja Webbert pótolni jövőre?

    Williams

    Pastor Maldonado és Bruno Senna erősíti idén a Williams csapatát. Hogy mennyire sikerül majd a középmezőny teljesítményét hozni, az a jövő zenéje, de Sennának a tavalyi mélyvíz után teljesítenie kell, nehogy rásüssék megint, hogy fizetős pilóta. Pontszerzés és felzárkózás a cél.

    Caterham

    Heikki Kovaleinen csapattársa Vitaly Petrov lett a zöld színű CT01-esben. Remélhetőleg kettejük segítségével sikerül majd a csapatnak a középmezőnyt is meglátogatni és Petrov is jobb formában lesz a tavalyi gyengébb teljesítmény után. A fizetős pilóta jelzőt őt is megillette, miután Trulli helyére csak pár héttel ezelőtt sikerült beugrania.

    HRT

    A sor végén mindig van hely, mint ahogy a mezőny végén is. Csak most hétfőre sikerült az autójukat üzemkész állapotba hozni, így a teljesen kihagyott szezon előtte tesztek helyett futhattak pár repi-kört a barcelonai pályán. Forgatási nap volt, tehát speciális Pirelli gumik voltak az autón, hogy mit sikerül a futamokra tervezett keverékeken alkotni, az a jövő hét zenéje. Pedro de la Rosa és Narain Kartikeyan ül majd az autóban.

    Marussia

    Timo Glocknak és az újonc Charles Picnek szüksége lett volna még egy kevés körre a szezon előtt, de ők sem készültek el időben az autóval. Melbourne-ben tesztelhetnek élesben.

    Már csak 6 nap…

    Írta: Malik Erika

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon