MENÜ
  • A kockás zászló alól: Kötéltánc az őrület határán

    Venezuelai himnusz szólt a Spanyol Nagydíjon, fejlesztések, büntetések, győzelem és tűzeset

    Az őrület határát súrolták az események a hétvégi Spanyol Nagydíjon. Ezek után senki ne mondja, hogy unalmas a Forma-1, mert nem hiszem el neki. És ti?
    Megérkezett Európába a Száguldó Cirkusz és szó szerint 3 napos cirkuszt csinált Barcelonában.

    A pénteki szabadedzésekre rengeteg fejlesztéssel érkeztek a csapatok, amelynek egy részét már a múlt heti mugellói teszten is prezentálták és volt, amelyik csapat azóta a gyárban serénykedve újabbakat húzott elő a kalapból. Egy biztos, varázsütésre fejlődni egyik csapat sem fog, de azért azt sejtettük, hogy tartogat még meglepetéseket a hétvége.

    Óriási hőség fogadta a Circuit de Catalunyán a Forma-1 csapatait, versenyzőit és szerelmeseit. A levegő szinte perzselt, nem ritkán 30 fok fölé emelkedett, de a pálya mentén még nagyobb volt a forróság, viszont a közönségnek ez sem szegte kedvét, a spanyol tömeg tombolt… Amint a szabadedzéseken felbukkant az Ágaskodó Ló piros autója, egyre hangosabban skandálták Fernando Alonso nevét, aki hazai futamára készült. A spanyol szenvedély keveredett az olasszal, ezt nekem lehet elképzelni és leírni, ezt érezni kell…

    Az első szabadedzésen a spanyol pilóta, Fernando Alonso volt a leggyorsabb, ezzel is tovább tüzelte a közönséget és a versenytársak is komolyan elgondolkodtak, érdemes volt-e idejekorán leírni a Ferrarit. A délutáni 90 perces gyakorlás alkalmával már nem ment annyira jól, a kártyák megkeveredtek elég szépen.

    A héten Schumacher és a Pirelli nyilatkozatháborúzott a gumik nagyfokú kopása miatt. A Pirelli ugye azt a feladatot kapta idén, hogy olyan abroncsokat gyártson, ami kihívást jelent mind a csapatoknak, mind a pilótáknak. Schumacher pedig a múlt heti események után azt mondta, olyanok a kerekei, mintha hímestojásokon vezetne. És nem épp bóknak szánta. A Pirellinek sem kellett több, jött a válasz rá, hogy ők bizony nem foglalkoznak egyetlen véleménnyel, még a hétszeres világbajnok kedvéért sem fognak változtatni az abroncsokon, csak mert neki nem tetszik.

    Mindenki az időmérő edzést várta, tudták, ott valamelyest megmutatkozhatnak az erőviszonyok. Hát meg is mutatta magát, kinek mit sikerült a fejlesztésekből kihozni, totális téboly lett a három etap. Ilyen izgalmas időmérőt régen láttam. A Q1-ben szokás szerint kiesett, aki ki szokott, ám a Q2 szokatlanul izgalmasra sikeredett. Pláne azért, mert olyan versenyzőket kellett a 10-17. helyen hátrahagyni, mint Button, Webber és Felipe Massa. A második etap utolsó pillanatai legalább olyan feszültek voltak, mintha a pole dőlt vol

    na akkor el, az utolsó utáni másodpercben Pastor Maldonado állt az élre, akiről esik majd még egy-két szó… A Q3 tíz percében alig volt autó a pályán. A forróság miatt eleve nagyon kopnak a gumik, mindenki spórolósra vette, maradjon inkább a versenyre. Az utolsó percekben itt is tövig rághattuk még megmaradt körmeinket, nagy volt a csata az élen, majd a végeredményben Hamiltoné lett a pole, mögötte Maldonado, Alonso, Grosjean, Raikkönen, Perez, Rosberg, Vettel, Schumacher és Kobayashi állhatott fel rajtrácsra. Elviekben ekkor még. A történetnek itt nincs vége.

    Hamilton az utolsó gyors köre után utasítást kapott a csapatrádión, hogy azonnal állítsa le autóját a pálya szélén műszaki (!) probléma miatt. Értetlenkedett, de a csapat azt mondta neki, ne foglalkozzon a hiba forrásával, állítsa le és kész. Megtette. Gyanús volt, nagy gyanús, de nem csak nekünk. Az FIA vizsgálta az ügyet és úgy határozott, hogy mivel nem tudott a McLaren semmilyen bizonyítékot felmutatni a műszaki hibára, az ok egyértelműen az üzemanyag hiánya volt. A kis cselesek direkt keveset tankoltak, aminek a fél másodperces előnyben meg is volt az eredménye, viszont az FIA-nak sem kellett több. Olyan büntetést akasztottak Hamilton nyakába, hogy komolyan mondom, még én is megsajnáltam. Pedig az már nagy szó lenne. (Gondolom, ezzel egyik olvasómnak sem mondok újat, elnézést ezért a Hamilton rajongóktól, de már határozottan fejlődtem e tekintetben) Szóval a bünetetés… Nos, a pole pozícióból nem hogy hátrébbsorolták, egyenesen törölték, így a mezőny legvégéről kezdhette szegény brit pilóta a versenyt. Mély lélegzet.Eljött a vasárnap délután, ezek után mit várhatunk? Tudja ezeket az izgalmakat még egy verseny túlszárnyalni? Határozottan igen!

    A rajtnál bejött a papírforma, Alonso lerajtolta Maldonadót, ahogy a nagy könyvben meg van írva és körről körre növelte előnyét. Itt kezdett a szívem kiugrani a helyéről. Az utolsó helyről induló Hamilton négy(!) helyet jött előre. Ejha, ebből még győzelem is lehet…


    Az első kerékcserék már a nyolcadik körben megkezdődnek, nem tartott túl sokáig az első adag Pirelli, Vettel nyitotta a sort. Számított erre, a hangsúly ma a gumik nagyobb kopásán van, egyértelműen az jár jobban, aki tud rájuk vigyázni. A tizedik körben Alonso is kiállt az élről, Maldonado vezette a versenyt, így most megmutathatta, mit is tud a csapathoz talicskázott 30 milla.

    Ekkor kezdődtek a bonyodalmak. Schumacher, ha már eredményeivel nem is tud villogni, mindenképp kibérelte mára magának az egyik címlapot, elmérte a féktávot és telibe lőtte Sennát. Kavicságy, stewardoknál a szőnyeg széle. Az esetet a verseny után vizsgálták, természetesen büntetés lett a vége, 5 rajthely minusz Schuminak a következő futamon.

    Alonso növelte előnyét Maldonadóval szemben, majd fordul a kocka és a venezuelai versenyző egyre inkább gyorsnak tűnik. Eközben Buttonnél a McLaren B terve lépett életbe. Hogy mit takar, idővel kiderül.

    A büntetések sora még folytatódik. Massa és Vettel is sorra került, nem lassítottak eléggé a sárga zászló ideje alatt, így drive through penalty-t, azaz bokszutca áthajtásos büntetést kaptak.

    Karthikeyantól is megszabadultunk,ezen sincs mit csodálkozni. Eközben néha feltűnik egyszer-egyszer Rosberg, Kobayashi és Button is, ők épp a 6. helyért küzdöttek meg. Van, hogy az is feltűnik, hogy van a mezőnynek többi része is. Perez kiállását elrontották, ez a versenyébe került, feladta.

    Alonso újabb kemény keverékért állt sorba, Maldonado átvette a vezetést, de Raikkönen és Alonso is igényt tartott volna a posztra, láthattunk pár előzést az élen, végül Raikkönen a bokszban folytatta, Maldonado pedig első volt, tetszett neki a szerep, úgy döntött, megtartaná a kockás zászlóig. A spanyolnak is volt hozzá egy-két szava, no meg a csapatnak is a rádión, jött az ukáz, előzze meg Maldonadót. Persze, ha az ilyen könnyen menne…

    Kobayashi megint alakított. Olyanokat előzött ma is, amiért mindig is szerettük. Úgy szúrta be az ötös kanyarban a Saubert Button mellé, hogy festés nélkül is tudnánk, hogy ő tette. Megvan a 7. hely.

    Az utolsó körökben Alonso és Maldonado fogócskáztak még egy kicsit, közben lekörözték Massát is, nos, ez elég szégyen. Massának. Sajnálom.

    Az FIA-nál fejvesztve keresték a venezuelai himnusz akármilyen felvételét, hisz arra sincs minden hétvégén szükség. Vicces lehetett…

    A Lotus egy utolsó motivációs üzenetet küldött Raikkönenennek a Twitteren: “Van egy kis Magnum még a hűtőben, ami csak rád vár, ha megnyered! Gyerünk!” – jót mosolyogtunk rajta, de sokat nem segített. A dobogó azért megvan.

    Pastor Maldonado a Williamsszel megnyert a Spanyol Nagydíjat! Micsoda futam volt!

    Az első tíz, akiket leintett a kockás zászló: Maldonado, Alonso, Raikkönen, Grosjean, Kobayashi, Vettel, Rosberg, Hamilton, Button és Hülkenberg.

    Öröm, mámor, pezsgőzés… De nem sokáig. Alig kezdődött meg a Williams garázsában az ünneplés, hatalmas fekete füst gomolygott és lángok csaptak fel. Állítólag egy KERS-zárlat okozta a tüzet, amely oltására rögtön szaladtak a csapatok segíteni. Sajnos a Force India, a Marussia és a Caterham embereit is kivizsgálásra kellett szállítani, de szerencsére nagyobb baj nem történt, a tüzet pár perc alatt megfékezték. Sajnos Bruno Senna autójából csak hamu maradt, így a következő versenyre teljesen újat kell a csapatnak építenie.


    Ötből öt. Öt futam, öt győztes, öt csapatból. Alonso Vettellel osztva átvette a világbajnoki pontversenyben a vezetést.

    Az őrület határán kötéltáncot jártak a versenyzők a Spanyol Nagydíjon, aminek folytatására május 27-én kerül sor Monacóban. Csodálatos pálya lesz.

    Malik Erika

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon