MENÜ
  • A kockás zászló alól: Grosjean partit adott Spában

    Spa hozta a formáját, itt nem a papírforma a papírforma, ha lehet ilyenről idén beszélni. Spában minden megtörténhet... Meg is történt.

    Igazán hosszúra nyúlt a Forma-1-es nyári szünet. Hol van már a Hungaroring… azóta a pálya elcsendesült, sőt két hétre a gyárak is bezártak. Augusztus végén indult újra az élet, amikor a rajongók már az utolsókat rúgták elvonási tüneteik tekintetében, de ahogyan a közösségi oldalakat elnézem, a versenyzők is vágták a centit.

    Spa. Ez a három betű mindent elmond. A Belga Nagydíj helyszínén minden megtörténhet, az időjárás bolondot csinál – és csinált is a szabadedzéseken – minden csapatból, a versenyzők pedig arról tettek, hogy a futamon is legyen miért tövig rágni a körmünket.

    Tegnap Jenson Button három év után újra pole pozícióba került, így ma elsőként rajtolhatott a Spa-Francorchamps pályán. Szerencsésnek bizonyult az egyes rajtkocka, mert ezzel kimaradt abból a buliból, amit Grosjean rendezett az első kanyarban. A Lotus pilótája annyira igyekezett, hogy a La Source kanyarhoz közelítve meglökte Lewis Hamilton McLarenjét.

    Az ütközés során a két autó az előttük lévőkre futott, így Romain hozzásegítette Alonsót és Perezt is a nullázáshoz. Kobayashi és Maldonado autója is megsérült, de ők folytatni tudták a versenyt. Az őrült venezuelai nem érte be ennyi autómorzsával, az újraindításnál ütközött Timo Glock piros-fekete Marussiájával, így ő is a kiesők névsorát szaporította.

    A balesetről készült felvételen több kameraállásból láthatjuk, mi történt:

    Fernando Alonso a futam utáni nyilatkozatában elmondta, nem haragszik Grosjeanra: “Jól vagyok, csupána bal vállam ütöttem meg egy kicsit, közvetlenül a baleset után bementem a medical centerbe, de minden rendben van. Fogalmam sincs, mi történt, megelőztem a két Saubert, amikor úgy éreztem, mintha magával vitt volna egy vonat! Közvetlenül az ütközés után néhány másodpercig a pilótafülkében maradtam, de akkor tűz ütött ki, így a habtól lélegezni sem tudtam. Megpróbáltam a csapatnak szólni a rádión, hogy minden rendben, de nem tudtam. Most azt tudom mondani, hogy egy ilyen balszerencsés balesetet elszenvedve, mint ez szerencsés vagyok, hogy néhány nap múlva visszaülhetek az autóba. Nagyon biztonságosak ezek az autók s ma ennek újabb bizonyítékát láttuk. Nem haragszom Grosjeanra, biztosan nem akarattal tette, én pedig rosszkor voltam rossz helyen. Inkább úgy gondolom, hogy egyes pilótáknak meg kell próbálniuk kevesebbet kockáztatni a rajtnál, ez a jelenlegi tendencia a junior formuláknál is, de jobb lenne, ha karrierjük elejétől kezdve hosszá szoknának, hogy jobban tiszteletben tartsák a pályán való viselkedés szigorú szabályait. Sajnálatos, ami történt, mert szerintem a dobogó elérhető cél lett volna, különösen abból látva, amit Felipe produkált a pályán. Ma a balszerencséért nagy árat fizettünk, a szerencse pedig tartozik nekünk most, meglátjuk, mi lesz a szezon további részében. Veszítettünk előnyünkből Vettelhez, Webberhez és Raikkönenhez képest, de Hamiltonhoz képest nem, aki a McLaren teljesítményéből ítélve a legveszélyesebb riválisunknak számít. Most Monzába megyünk, a Ferrari hazai versenyére, ahol a Vörösök tradícionálisan erősek, így remélhetőleg jó hétvégénk lesz és sok rajongót örvendeztethetünk meg, valamint behozhatjuk ma elvesztett
    előnyünket.”

    Majd a baleset után bejött a Safety Car, megszámlálhatatlan sportbíró mentette a menthetőt a kanyarban. Rég volt ennyi autómorzsa a pályán. Az újraindítást követően ugye Maldonado is akciózott, viszont a sorrend a feje tetejére állt. Buttont nem lehetett a trónról ma letaszítani, Kimi Raikkönen és a Force India két pilótája, Hülkenberg és di Resta váltotta még jó helyekre a balhét. A két Red Bullnak most kivételesen jól jött, hogy csak a középmezőnyben autózhattak, így kimaradtak a jóból, Webber a 8., Vettel a 12. helyről élte meg a restartot.

    Kovalainen is említésre méltóan, a 10. helyen állt a rajt után, úgy tűnt, hogy a Caterham Spában igazán csilloghat, ám az újrarajtolás után visszaesett.

    Raikkönen nem volt annyira gyors, amennyire szeretett volna lenni, így Hülkenberg és Schumacher is megelőzte, a korai kerékcsere viszont az ő malmára hajtotta a vizet. Sok versenyző egy kiállásra készült – köztük Raikkönen és a Mercedes pilótái is -, ám a 44 spái kör túl soknak bizonyult két szett abronccsal, így egy harmadikért is bekocogtak a bokszba.

    Látványban nem volt hiány, volt alkalmuk előzni a versenyzőknek, bár Schumacher – mivel a váltójának hatodik fokozata nem működött a második kiállása után – visszacsúszott a hetedik helyre, nem épp ékes példája a szép előzéseknek.

    44 kört tettek meg a versenyzők spában – több-kevesebb sikerrel -, elsőként Jenson Button ért célba, a dobogóra még Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen állhatott fel. A negyedik helytől a következő lett a sorrend: Hülkenberg, Massa, Webber, Schumacher, Vergne, Ricciardo, di Resta, Rosberg, Senna, Kobayashi, Petrov, Glock, Pic, Kovalainen és de la Rosa. Akik ma nem értek célba: Karthikeyan, Maldonado – rajtuk ugye nem is csodálkozunk -, Perez, Alonso, Hamilton, Grosjean.

    Romain Grosjeant a baleset okozásáért a következő futamra eltiltották a versenyzéstől, így a mezőny 23 fővel vág majd neki Monzának.

    Még nyolc futam van a szezonból, de a következőre sem kell sokat várnunk, Olasz Nagydíj következik a jövő hétvégén Monzában. A Ferrari hazai futama lesz egy nagyon egyedi pályán.

    Malik Erika

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon