MENÜ
  • A kockás zászló alól: Félúton Melbourne felé

    Még 21 nap... Három hét múlva felbőgnek a motorok és enyhülnek végre elvonási tüneteink, amit a Forma-1-es téli szünet okoz. Az elmúlt napok sem teltek eseménytelenül, ezen a héten Barcelonában tesztelhettek a csapatok. Másodszor adatott meg nekik a lehetőség, hogy kipróbálják legújabb játékszereiket, módosítsák a beállításaikat és megismerjék az autók és a Pirelli gumik viselkedését is. Kicsit több, mint 50%-os a felkészültség a legtöbb csapat véleménye szerint, de szerintem sem kell még sem temetni, sem magasztalni senkit.
    Kedden benépesült a barcelonai Catalunya versenypálya. Igazából már a múlt hétvégén is szűrődött ki onnan egy kevés motorhang, ugyanis a Mercedes csapata akciózott. Hivatalosan 21-én, kedd reggelre tervezték a nagy leleplezést, a 2012-es autójuk bemutatóját, de egy hete folyamatosan szivárogtatták ki az információkat róla. Pár nappal a hivatalos teszt előtt kibérelték a pályát és teszteltek, reklámfilmet forgattak, rótták a köröket. A lelkes szurkolókat sem kellett a szomszédba küldeni ötletért, fényképezgép, mobiltelefon kamerája, minden játszott, a titok csak nem maradhatott titok. Jöttek a fotók, videók, elemzések, és igen, ennek is kacsa orra lett. De nem is akármilyen, a szemfülesek egyfajta W-csatornát véltek felfedezni az orrkúpban. Kedd reggel hivatalosan is bemutatták a W03 kódjelű autót:
    Kedd – A Lotus ki- és összecsomagol, Vettel arat

    8 óra 20 perckor kitakarták a Mercedest, Rosberg és Schumacher pózolt, Ross Brawn büszkélkedett, végre nekik is sikerült összehozni. Fényképezés, videó, öröm, ujjongás. A spanyol pályán egyre több szurkoló jelent meg, de tudjuk jól, az üdvrivalgás nem másnak szól, mint a Ferrari kétszeres világbajnokának, Fernando Alonsonak. Napsütés, 7 fok, 9-kor zöld lámpa.

    Vettel, Hamilton, Alonso, Schumacher, Grosjean, Hulkenberg, Perez, Ricciardo, Senna, Kovaleinen és Pic ülhetett autóba.

    Heikki Kovaleinen volt a legbátrabb a Caterhammel, elsőként hasíthatta a levegőt az installációs körével Barcelonában. A többiek is csatlakoztak szép sorban, pár perc elteltével Michael Schumacher is felavatta a frissen bemutatott W-03-at. A HRT most el sem jött, miután  nem sikerült teljesíteni az FIA kötelező töréstesztjét és csiga lassúsággal halad a munka. (Idő közben 24-én, pénteken megtört a jég, az FIA zöld jelzést adott nekik, így remélhetőleg a jövő heti teszten már ők is ott lehetnek. Most pár napjuk van, hogy összelegózzák az F112-est. Szerencsére Narain Karthikeyan szerződtetésével talicskáztak egy kis támogatói összeget is, de így is nehéz dolguk van.) A Marussia még a 2011-es autót hozta ide is. Az új MR01 fejlesztése nem halad túl gyorsan, így Pic és Glock csak a tavalyi modellel tudott párat körözni. Övé volt a teszt első mért köre is, legalább egy rövid időre elmondhatta, vezette a tabellát.
    A Ferrari hasonló programot tervezett most is, mint Jerezben. Alonso kezdett kedden, a rajongók legnagyobb örömére. Bár a jerezi teszt zárónapját megnyerte, itt is leszögezte, nem az időeredményekre, hanem a tesztelésre koncentrálnak. Aerodinamikai elemeket, Pirelli gumikat próbálgattak és adatokat gyűjtöttek. 

    Délelőtt a hideg miatt elég visszafogottan merészkedtek ki a pályára a srácok, egyedül az újonc Charles Pic körözött megállíthatatlanul, nem hiába, kell a tapasztalat és a gyakorlás, így is le van maradva két tesztnappal a többiektől. Piros zászlóval szakították meg a tesztet a Caterham miatt, bár eddig megbízhatónak tűnt a CT0.
    Dél körül már elég nagy volt a forgalom a pályán, ahogy az idő melegedett, úgy javultak a körülmények is. Egy és két óra között kötelező ebédszünet volt, ellenben Jerezzel, ahol megszakítás nélkül ment a teszt. 

    A Lotus napjának vége lett, alvázproblémái miatt nem csak aznapra hagytak fel a teszteléssel, de azonnali hatállyal összecsomagoltak és visszamentek az angliai gyárba. Raikkonen még esélyt sem kapott, hogy tesztelhessen. 

    Az első tesztnapot az időeredmények szempontjából a címvédő Sebastian Vettel nyerte, bár tudjuk jól, ez még semmit nem jelent. 

    Szerda – A munka java

    Folytatódott a körözés, immáron a HRT és a Lotus nélkül, Vettel, Hamilton, Alonso, Rosberg, Hulkenberg, Perez, Valtteri Bottas, Petrov és Pic ülhettek autóba. 

    Nagyon hideg fogadta a Circuit de Catalunyán a csapatokat, a levegő 2, míg a pálya csupán 7 fokos volt. A szokásos felvezető, bemelegítő körök után folytatódott a munka. Minden csapat más-más programot teljesített, saját menetrendjük szerint, tehát nem győzzük hangsúlyozni, hogy az időeredmények mit sem jelentenek. 

    Alig fél órája volt nyitva a pálya, máris megszakították a tesztet, most a Torro Rosso állt meg a hatos kanyarban. Tréler, zöldzászló, megytovább. A tegnapi munkát folytatva előtérbe kerültek az abroncsok, mind a négyféle keveréket használhatják a csapatok, de természetesen előtérbe került a közepes keverék, amely az első három futam mindegyikén ott lesz.
    Hulkenberg a Force Indiával úgy tűnik megállíthatatlan, egyre jobb időket futott. A Ferrari újra adatot gyűjtött és különböző kipufogó kivezetési módokat próbálgatott, míg a Caterham beállításokat módosított, kormány-fék-ülés kombinációban. Fő a kényelem. Az abroncsok és a beállítások voltak porondon a Williamsnél is, Valtteri Bottas kapott lehetőséget, aki mint teszt- és tartalékpilóta 15 pénteki szabadedzésen segíti majd a csapatot.

    A keddi legjobb időeredmény után a Red Bull némi problémával küszködött a délelőtt folyamán. Érdekes, hogy nem a legmegbízhatóbb ez az RB8, de dolgoznak rajta. 

    Egy órás ebédszünet, interjúk, autogramm, második felvonás. 

    A délután a hosszabb etapoké volt, minden csapat célja a megbízhatóság. Hogy a kacsaorr vagy a lapos lesz-e a befutó, arra még nem tudunk választ adni, de nap mint nap témát szolgáltat a különleges orrész.

    Előkerültek a lágyabb gumik is, az időeredmények folyamatosan javultak, többen 100 kör felett teljesítettek. A nap végén Hulkenberg zárt az élen. 

    Csütörtök – Nyugodt körök, beállítások

    Még hidegebb, majdnem fagypont körüli hőmérséklet nehezítette a munkát a barcelonai pályán. A legtöbb csapatnál ma váltottak pilótát, Webber, Button, Massa, Schumacher, Di Resta, Kobayashi, Vergne, Maldonado, Petrov és Glock melegíthette az üléseket. A média Raikkonent hiányolta. 

    Lassan ment délelőtt a munka, eltérő ütemben haladtak a tesztekkel. A Ferrari megerősítette, hogy még mindig nagyon sok a dolguk az új autóval, de haladnak, úgy tűnik, tényleg jó úton járnak. A Lotus közben privát tesztnapot kért az elmaradtakért cserébe. A délelőtt folyamán Schumacher adott egy kis leckét az újoncoknak, jobb ha figyelnek rá, van mit tanulni a tapasztalt vén rókától. Előkerültek a lágy keverékek is, Melbourne-ben azt használják majd a közepesek mellett, így jó, ha ismerkednek a viselkedésével. Többször piros zászló szakította félbe a munkát, hol itt, hol ott parkolt le valaki. Legtöbbször az üzemanyag fogy ki az autókból, ezért kénytelenek félre állni. Emiatt hangoztatjuk oly sokszor, hogy az időeredmények mit sem jelentenek, az igazi erőviszonyok még nem mutatkoztak meg. Ebédszünet.
    Délután sok kört mentek a pilóták, minden keveréket kipróbáltak a Pirelli étlapjáról, csupán az intermediate és az esőgumi maradt a garázsban. A nap végefelé a bokszkiállásokat és a rajtokat gyakorolta több csapat is. Michael Schumacher tűnik megállíthatatlannak, egyedüliként jóval 100 megtett kör felett járt. Fél órával a leintés előtt a Red Bull állt meg a 8-as kanyarnál, szintén üzemanyag probléma miatt. 
    Az utolsó előtti tesztnapon a Williams tűnt a leggyorsabbnak Maldonadoval a volánnál.

    Péntek – Kobayashi napja

    Az utolsó nap kicsit jobb időre ébredhettek a csapatok. Szokás szerint 9-kor nyílt a pálya, de jóval hamarabb megindult az élet. Kávé, megbeszélés, interjúk, autogrammok. Webber, Button, Massa, Rosberg, Di Resta, Kobayashi, Vergne, Maldonado, Kovalainen és Pic körözhetett.

    Ahogy az előző napokon is, installációs körökkel kezdtek a csapatok, majd visszatérve a boxba folytatódhatott a munka. A Force India az aerodinamikai elemeket próbálgatta, a Sauber szintén, később a szuperlágy abroncsokat teszik fel és a teljesítményre mennek. Ez a nap végi eredményeiken is látszik majd. Massa a közepes keverékeken tud jó eredményt elérni, de hasonló programot mennek a Ferrarival ma is, mint az előző napokban. Bizakodnak a csapatnál, Massa szerint elkapták a fonal végét, a sok lehetséges út közül megtalálták a legjobbat. 
    A Caterham közben motort cserélt egy elektromos probléma miatt. A Force India pedig a kavicságyat tesztelte. A Williamsszel Maldonado nagyon aktív volt a délelőtt folyamán, majd egy órakor hivatalos ebédszünet következett.

    A délután előbb Rosbergnek, Kobayashinak, majd Massának is sikerült elérni a 100 körös álomhatárt, de a Caterham a problémák miatt nagyon kevés kilométert ment csak.

    A Mercedes orrkúpjával lehet valami csavar, W-csatornának nevezték el, ám hogy mi lehet az valójában, egyelőre titok, a szerelők gondosan takargatják a kíváncsi szemek elől. A rajongók közben Kubicát is hiányolják, bizony a lengyel még a felépülés útját járja, reméljük, mihamarabb láthatjuk a versenyzők között.

    Az utolsó tesztnapot Kobayashi zárta az élen a Sauberrel.
    Tizenegy csapat gyűrte az aszfalton a gumikat keddtől péntekig, összesen 3697 kört tettek meg a Pirelli 2012-es keverékein. Kemény, közepes, lágy és szuperlágy abroncsok közül választhattak az istállók, de emellett elvitték az intermediate és esőgumikat is, ezekre az időjárás miatt nem volt szükség. 367 szett abroncsot használtak el a négy nap alatt, ezeken összesen 17 207 kilométert tettek meg a pilóták. A Pirelli Motorsport feje, Paul Hembery elégedetten összesítette az eredményeket. Míg Jerezben az első teszten 14 949 kilométert autóztak a Pirelliken, addig most több, mint kétezerrel több kilométert sikerült megtenniük. Sikeres keverékeket sikerült összeállítaniuk, jól vizsgáztak, jöhet Melbourne. Idén is nagy szerepet kap majd a versenyeken a gumitaktika, sok minden dől majd el a bokszokban.

    Jövő hét végére újabb adag gumikkal készül a Pirelli, ugyanis péntektől a harmadik közös tesztre utaznak vissza a csapatok Barcelonába. Péntektől hétfőig tart majd az utolsó szezon előtti teszt, ahová minden remény szerint a Marussia és a HRT is elviheti végre az új autót, így teljes lehet a mezőny. 

    Még 3 hét van a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjig, ahol minden kiderül…

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon