MENÜ
  • A kockás zászló alól: Ausztrál himnusz Monacóban

    Hatból hat

    Monaco. Siker, pénz, csillogás az egyik legfényűzőbb pályán. Monaco az Monaco. Az utcai pályák királya, ami szinte bejárja a teljes km-es aszfaltcsík Monte Carlo utcáiból alakul át versenypályává, aminek körbekerítéséhez 30 km szalagkorlátot és 3600 beépített gumiabroncsot használtak fel. Érdekessége, hogy a szűk pályán nincsenek bukóterek, így az egyik legveszélyesebb futam a naptárban. Egyben a leglassabb is, mert a versenyzők mindössze 150 km/h-s átlagsebességet érnek el. A kíváncsi szempárok számára 1100 tonnányi tribünt és lelátót építenek 10 daru felhasználásával. A 20 000 km2-es elkerített rész biztonságáért pedig 39 térfigyelő kamra, 500 tűzoltó készülék, 120 tűzoltó és 650 pályabíró felel. Na, ennyit a matekról.

    Érdekes nevű évente kanyarokat hallhatunk, az egyik legtöbbet emlegetett a Rascasse. A kikötő után az Uszodát elhagyva közeledünk a célegyenes ráfordító kanyarhoz. Ma a La Rascasse egy hajnalig tartó éjjeli mulató és étterem, ahonnan remekül rálátni a pláyán száguldozó pacikra. Mert abból bizony itt van elég.

    Persze, ha belegondolunk, hogy évente egyszer egy hétvégén arra ébredhetünk, hogy egy McLaren, Ferrari vagy Mercedes végigdübörög az ablak alatt úgy, hogy nem csak a szekrényben lévő kristálypoharak csillingelnek össze, de az ágy is megremeg alattunk, egy valamirevaló F1-rajongónak már jólesően borsózik a háta. Ilyenkor egyre jobban várom a Magyar Nagydíjat, elrohanok megnézni, hány hét van még a július végi hungaroringi futamig. Nem, nem mondom meg, nézze meg a kedves olvasó és élje át maga a várakozás élményét.

    Leírták a Ferrarit, sokan, szokszor. Mégis a csütörtöki első szabadedzésen – mert a Hercegségben ez is másként van, mint egyéb helyen – Alonso volt a leggyorsabb. A média már ízekre szedte és képletesen karóba húzta Felipe Massát, mégis a hétvégén az edzéseken (is) az élen hajtott és többször fordult elő, hogy “Felipe is faster than you!” (Felipe gyorsabb nálad. Ezt a mondatot a rádión Massa hallhatta tavaly, amikor kénytelen-kelletlen el kellett engednie csapattársát, azóta szállóigévé vált F1-es berkekben) Felipe tiszta lappal indul a Monacói Nagydíjon és nyomott egy resetet is a bajnokságban, persze csak saját magának. Meglátjuk, mit hoz a szezon további része.

    Már az időmérőn izgulhattunk, hogy hogyan fog kinézni a rajtrács, mivel ezen a pályán rendkívül nehéz előzni. Azt szokták mondani, hogy az első három kockából indulók között dől el a futam végén a győzelem, bár egy Safety Car vagy pár csepp eső jelentősen megkavarhatja a Casino kártyáit.
    A Monacói Nagydíj időmérőjén végre ünnepelhettek a Schumi-rajongók, a hétszeres világbajnok megszerezte visszatérése utáni első pole pozícióját. Sajnos az örömöt beárnyékolta, hogy csupán a hatodik helyről indulhatott, mert az előző futamon kapott egy 5 helyes rajtbüntetést. Mark Webber vágott tehát neki Monte Carlo utcáinak az élről, mögötte felsorakozott Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Felipe Massa, Kimi Raikkönen, Pastor Maldonado, Sebastian Vettel és sokan mások. Persze itt is akadt meglepetés, a címvédő Vettel csupán a 10., Button pedig a 13. helyről rajtolhatott. Tartogat még a szezon meglepetéseket.

    A Pirelli a hétvégére a lágy abroncsai mellett előkapta a szuperlágyakat is, amelyen piros jelzés van, hogy könnyebben megkülönböztethessük. Sokat nem tudtak a csapatok ezek viselkedéséről, mert a pénteki második szabadedzést – ahol ezeket hosszabb távon is kipróbálhatták volna – elmosta az eső, így mondván, majd élesben kiderül, megpörgették a rulett-kereket.

    A rajtnál már rögtön előkerült a sárga zászló, ugyanis Romain Grosjean csinált egy kis fesztivált. A Lotus pilótája lassan indult el, összeütközött Michael Schumacherrel. A Lotus felfüggesztése eltört és a Sainte Devote kanyarnál megpördült. Kamui Kobayashi is nekiütközött, majd mintha szárnyak lettek volna az autón, a levegőbe emelkedett. Szerencsére az élen a kavalkádból mit sem éreztek. A mezőny hátsó része sem úszta meg szárazon, Pastor Maldonado és Pedro de la Rosa is összeütköztek. Beküldték a biztonsági autót, ami összeszedte maga mögött a mezőnyt. Az újraindításkor a sorrend: Webber, Rosberg, Hamilton, Alonso, Massa, Vettel, Raikkönen, Schumacher, Hülkenberg, Senna.

    A nap a felhők mögött bújkált, 15 percen belül esőt jósoltak. Huhú, az aztán felborítana mindent, amúgy nem rágjuk tövig a körmeinket Monacóban.

    Míg az élen Webber és Rosberg egymást licitálták túl a gyors körökkel, Alonso úgy tűnik, lassabb volt, mint a mögötte haladó Massa. A brazil hangot is adott a rádióban ennek. Persze a csapat szerint Alo csak spórolt a gumikkal és jobban tenné Massa is, ha csatlakozna hozzá ebben az akcióban.

    Az abroncscserék után kissé megkavarodott a helyzet, Sebastian Vettel lágy gumival vágott neki a futamnak, míg a többiek szuperlággyal. Ez persze azt vonta maga után, hogy míg a többiek a bokszba mentek, ő az élre állt, nos, itt a Red Bull rajongóknak és az ellendrukkereknek is a magasba szökött a vérnyomása, bár nem ugyanazért.

    Alonso egyre közelebb került Hamiltonhoz, már 0.2 másodpercnyire lohol a nyakában. Ha kinyújtaná a kezét, simán elállíthatá a brit pilóta hátsó szárnyát. Állítólag 5 kör és eső, persze ezek az időjósok sem jobban, mint itthon a mieink.

    Féltáv, semmi előzés… Kis helyzetjelentés: VET, WEB, ROS, HAM, ALO, MAS, MSC, VER, DIR, HUL a pontszerző helyeken. Vicc: Buton a 13. helyen Kovalainennel meccsel. De ilyen is kell.

    Nagy öröm: Alonso a bokszban megelőzte Hamiltont. Jól bevált taktika, itt meg pláne. Majd míg tovább zárkózik fel Rosbergre, Massát uszítják rádión: “You need to close up to Hamilton! You need to close up to Hamilton!” Persze, hogy fel kellene zárkóznia rá, hisz most megmutathatná, hogy alaptalanul vádaskodik a média.

    Mindeközben Perez áthajtásos büntetést kapott,, mert Raikkönen a belső íven szeretett volna elmenni a sauberes mellett, de Perez útban volt a bokszba már, csak túl nagy ívben vette a kanyart.

    Box, Sebastian, box! Persze nem verekedett össze senkivel, viszont az élrőn ki kellett állnia kereket cserélni. Kapott egy új szett szuperlágyat és centikkel Hamilton elé jött be. Micsoda harc!

    A levegő ekkor 22 fokos volt, a pálya 34. A páratartalom 63%-os és enyhe széllel is számolni kellett. Volt ennél már rosszabb is, gondoljunk csak Bahreinre.

    Perez megfutott a leggyorsabb kört, amit a futam végéig meg is tartott, sajnos azért pontot nem adnak és ezt is csak a mezőny közepén. Pedig nem rossz a srác, ezt már bizonyította. A célegyenes végén Kovalainennel sikerült összeakadnia néhány körrel a futam vége előtt, Kova első szárnya odalett, majd az Uszodánál a finn Buttont is felkérte egy keringőre. Ő

    Schumachernek gondja volt az autóval. Érzett valamit, amit a csapat is látott az adatokból, de ennek ellenére tapostatták vele a Mercit. Sajnos Vergne, Di Resta és Hülkenberg is elment mellette.

    Az utolsó centikre esőt ígértek, persze csak kicsit. Egyedül Vergne kapott intermediate gumikat, de kár volt. Button feladta, az eső alábbhagyott, a körmeink megmaradtak, ma nem rágtuk le.

    Hatból hat! Mark Webber nyerte a Monacói Nagydíjat. Persze örülhet a Mercedes és a Ferrari is, Rosberg, Alonso is dobogós. Őket követi Vettel, Hamilton, Massa, Di Resta, Hülkenberg, Raikkönen és Senna.

    Persze dobogó nincs, csak lépcső, no meg a végén egy kis fürdőzés az óriási medencében. Mert ez Monaco.

    A következő állomás június 10-én Kanada.

    Malik Erika

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon