MENÜ
  • A kockás zászló alól: Alonso kicsit másképpen

    Amikor a rajongók bújnak az újságírók bőrébe...

    A tomboló kánikulában jólesik egy kis felfrissülés, ennek szánom mai Forma-1-es olvasnivalómat. Nyakig ér a 2012-es szezon, amelyben az addigi megszokott papírforma felborulni látszott. Különleges évad, különleges futamokkal, de egytől egyig mindegyik közben tövig rágtuk a körmünket. Nem hiába, hisz az első hét futamon hét különböző győztes bonthatott pezsgőt a pódiumon, már joggal hívhattuk a motorsport királykategóriáját Száguldó Cirkusznak. Megkapta már a “lottó” jelzőt is, ahol hétről hétre más “nyerőszámokat” húzott ki Fortuna.

    Másfél héttel ezelőtt azonban ez az új papírforma sem jött be, végre megtört a jég. Fernando Alonso pályafutása – és számomra a szezon – legkülönlegesebb győzelmét ünnepelhette, ezzel ő lett 2012 első “duplázója”, akinek sikerült a szezonban két futamot is megnyernie. Bár már szinte minden olvasóm tudja, hogy ő az én személyes kedvencem, talán elnézitek nekem, hogy mai témámul a Ferrari spanyolját választottam. Ha pontosabban szeretnék fogalmazni, azt is mondhatnám, hogy ő választotta magát, hisz már három hónapja, hogy a közösségi portálok hangosak Alonsótól és Tomitától.

    Nagyon megkedvelte Alonso a Twittert és a Facebookot és úgy gondolta, hogy amennyiben a rajongók kíváncsiak rá, úgy ő is kíváncsi rátok, ránk. Egy interjút hirdetett, amelyben ti magatok lehettek az újságírók, a rajongók tehettek fel személyes vagy szakmai kérdéseket számára, amelyek közül a legjobbak és a leggyakoribbak felkerültek a versenyző hivatalos weboldalára is.  Nem is szaporítanám tovább a szót, átadom magának Fernando Alonsónak, aki személyes kis bevezetőt írt a rajongói interjúhoz.

    “Üdv Mindenkinek!

    Újra itt vagyunk a Twitter és Facebook interjúval!

    Már három hónap telt el a bajnokság kezdete óta, pont ennyi ideje érkeztem meg én is a Twitterre és a Facebookra!! Mióta megkezdtük közös kalandunkat, már a harmadik interjúnál tartunk, azaz havonta egy készül. A legutóbbinál több, mint 12.700 kérdést kaptam! Március óta több, mint húszezret és továbbra is érdekes, vicces és eredeti kérdéseket tesztek fel. Jelenleg több, mint nyolcszázezren vagytok, akik elkísértek ide!! 12.700 kérdés néhány nap alatt… Ez tényleg nagyon sok! De megéri! Nektek is megéri! :)

    Mindenféle kérdés volt itt, mint például, hogy mi a legjobb és legrosszabb dolog számomra a Twitterben, de nem csupán ez… Milyen érzés fog el, amikor keresztülvezetek az Eau Rouge-on (olyan, mintha összenyomnának!!), amikor a dobogón állok, amikor Forma-1-es autót vezetek (nincs hely és idő, hogy élvezzem)… Milyen a pulzusom a verseny alatt, mire való az áttetsző festék, mi befolyásolja idén az abroncsok kopását, és  milyen arcot vágott édesanyám, amikor látta, hogy hány barátnőm volt (#amigasALO) vagy amikor meglátta az én kis tetoválásomat!! Sokan kíváncsiak vagytok arra, hogyan telik egy rendes napom, kávét szürcsölve egy úriemberrel a nappalimban reggel 7-kor… Mialatt a vérem szívja!! Vagy hogy cseréltem-e kereket autón korábban. De most én kérdezek tőletek valamit… Szerintetek hányszor cseréltem már Forma-1-es kereket? Hmmm, minden tippet elfogadunk!

    Kérdezted tőlem szakmai jövőbeni általánosságokat is, hogy mit szeretnék csinálni, majd ha egyszer abbahagyom a versenyzést… És ha egy saját csapatot indítok, ha visszavonulok. Miért ne? Micsoda kaland lenne!! De ha Bernie engedi, egy pályát is szeretnék tervezni, olyat, mint amilyen gokartpályát terveztem Oviedóban, ami hamarosan megnyílik!! Már mutattam róla pár képet nektek és hamarosan hozok is még!! Lássuk, mint gondoltok!

    Úgy döntöttünk, hogy a harmadik interjú a talán legkülönlegesebb Forma-1-es győzelmem után jön. Ezt mondtam vasárnap, miután leléptem a pódiumról. Lenyűgözött. A lelátók Valenciában tele voltak pirosba öltözött rajongókkal, spanyol, asztúriai és Ferrari zászlókat lengetve… Hatalmas öröm volt megnyerni a nagydíjat egy ilyen kemény szezonban és ehhez hozzájárult még annak az izgalma, hogy mindez a spanyol nép előtt történt. Nehéz idők járnak Spanyolországban. Sokaknak, akik ott voltak, biztosítottak támogatásukról és élvezték a versenyt, nagy gazdasági áldozatot kell hozniuk.

    Olaszországban, a második otthonomban is nehezek voltak az elmúlt hetek. Északon rövid idő alatt két földrengés volt. Ez olyasvalami, ami tényleg érinti a csapatot. És a csapatban mindannyiunkat. Amikor ilyen tragédiák történnek, a tehetetlenség érzése leírhatatlan. Emellett a jótékonysági árverésen befolyt összeg nőtt, tenni akartunk valamit… Tényleg szerettem volna azt a győzelmet mindazoknak az embereknek ajánlani.

    És amikor látom az emberek arcán az izgalmat a győzelem miatt… Az örömüket… Hihetetlen érzés. A büszkeség és meglepetés érzésének együttese. Úgy gondolom, hasonló érzés lehet, mint amikor felugrok a kanapéra és üvöltök, amikor Spanyolország győz… Összefoglalva, a valenciai győzelmem mindannyiotoké!

    Nos, itt az ideje, hogy búcsúzzak, itt az ideje, hogy meglássuk, amit ti, ennek az egésznek a főszereplői kérdeztetek. A támogatásotok repít ide minden nap, és tényleg! Ha egy kicsit lustának érzem magam, gyorsan felemeltek és már kezdem is a felkészülést a következő versenyre. Ahogy már tudjátok, három hónap alatt közel 800 ezren lettünk itt, ami őszintén szólva meglepett… KÖSZÖNÖM!! Minden alkalommal, amikkor közzéteszünk valamit vagy egy kérdést teszünk fel, minden rekordot megdöntünk, a szerver mindig összeomlik, amikor fontos információt teszünk közzé… Mit is mondhatnék? Ti vagytok a legjobbak!! Legközelebbig! :)

    rosamaga88
    Milyen Spanyolországban élni? Érzed az emberek szeretetét? Sokszor követ a sajtó?

    Spanyolországban, Oviedóban otthon vagyok. Itt a családom, a gyerekkori barátaim és tisztelnek a honfitársaim… Mi többet kérhetnék még? Általában senki sem követ, szerintem mert nem csinálok számukra hozzá semmi különlegeset, de mindenesetben, minden, ami a munkámmal kapcsolatos, napi szinten megosztom a Twitteren és a Facebookon. És, hogy több konkrét dolgot is mondjak, 15 naponta három nyelven tartok sajtótájékoztatót, minden versenyhétvégén adok egyet: csütörtökön, pénteken, szombaton és vasárnap.

    Noe_iker
    Hogy érzed magad, amikor örömkönnyeket látsz az emberek szemében a győzelmed miatt? Milyen érzés ennyi embert boldoggá tenni?

    Kavarognak bennem az érzések, hihetetlen, meglepő és egyben büszkeség is tölt el. Látni az érzéseket az emberek arcán a történtek miatt, az örömüket, hihetetlen érzés. De amikor azért érzik, mert valamit tettél, büszkeség fog el. Tapasztalatból tudom, hogy azok a pillanatok nagyon hamar elillannak, ez a boldogság nagyon hamar eltűnik, miután elhagyod a pályát. Ezért  ki kell élvezni minden pillanatot.

    angarbust1
    Ha nem vagy elégedett a beállításokkal, konkrét dolgokon kérsz, hogy változtassanak vagy csak elmondod, mit érzel?

    Leírom, hogy milyen érzés az egyes kanyarokban vezetni az autót, milyenek a fékek, a tapadás és a kanyarok. Néha felidézem a régi érzéseket és változtatásokat, elmondhatjuk a mérnökünknek, hogy mit változtattunk az autónk legutóbb, amikor hasonlót éreztünk.

    toniArroyo13
    A versenyen hányszor beszélsz a mérnököddel?

    Normál körülmények között körönként két alkalommal beszél hozzám, én pedig minden második vagy harmadik körben. Ez normál körülmények között nem tart sokáig. Megpróbálunk megegyezni a versenyt illető kérdésekben és ez azt jelenti, hogy sok megbeszélnivalónk van.

    aj_rebollo
    Hány százalékban dönt a versenyt illető kérdésekben a mérnök és mennyiben a pilóta? Köszönet, bajnok.

    50/50. Náluk van minden adat, a matematika és fejben már megvan a terv. Minden harmadik vagy negyedik körben megtörténik a dolgok finomhangolása a pilóta érzései és az autó viselkedése alapján, ami a számításokra különbözően reagálhat… És ezek alapján hozunk döntéseket.

    Raymond_now
    Mit jelentenek azok a gesztusok, amiket a levezetőkörödön a kezeddel teszel?

    Egy tévéműsorral kezdődött az egész, amit gyerekkoromban láttam Spanyolországban. “El chavo del 8” volt a címe, ahol a főszereplő így gesztikulált. Idővel már a nagymamámnak is így köszöntem, szóval minden alkalommal, ha kimegyek a reptérre a következő versenyemre indulva, azt mondja: “ne felejts el köszönni nekem, ha nyersz”. Így megteszem minden alkalommal… És mindig is így lesz, ha lehetőségem lesz újra nyerni.

    AgainOne
    Mit jelentenek a nyilak a sisakodon?

    Ez olyasvalami, ami még a gyerekkoromból a karácsonyi ajándékoktól ered. Ajándékba kaptam egy játékpilótát, aminek ilyen nyilai voltak. Hasonlókat festettem a gokart sisakomra és azóta mindig ezekkel a nyilakkal versenyzek.

    LauGrijalv
    Végül több interjút adsz majd az embereknek, mint az újságíróknak. Mérgesek lesznek!!

    Nem hiszem, hogy bosszankodnának!! Az a dolguk, hogy tájékoztasanak a minket körülvevő dolgokról és szerintem jobban informáltak, mint eddig. Emiatt a munkájukat is jobban végzik. Sok újságíró odajön hozzám és köszönetet mond a Twitter fiókomért és nem furcsa látni, hogy sokuk meg is oszt a posztjaim közül néhányat.

    candelapal
    Sok országból készítenek újságírók interjút veled? Érzékeled a különbséget? Ki a legjobb?

    Igen, van különbség az egyes országokból érkező újságírók között. Az interjúk nagy figyelmet igényelnek, mind az újságírók, mind a magam részéről és sok esetben mindketten olyan nyelven kell, hogy beszéljünk, ami nem a sajátunk. Attól függően, hogy milyen nemzetiségű, kérdeznek az egyes pilótákról vagy pályákról, ételekről és városokról. Szerintem sokuknak van egy előzetes elképzelése a hírekről, amit meg szeretnének erősíteni vagy valami különlegeset szeretnének megtudni.

    Karnaplosky
    Miután élvezed a Santander Bank támogatását… Nem érzed magad  fizetős pilótának?

    Nagyon büszke vagyok arra, hogy élvezhetem a szponzoraim támogatását, akik az évek során velem együtt voltak. Ez egy olyan sport, ahol nagyon magas a költségvetés és sokkal többet követel a pilótától, mint hogy legyen egy versenyképes autója.  Az évek során részt vettem már reklámfilmekben és több, mint 30 tévéreklámban, tartottam már konferenciákat, vettem részt találkozókon az ügyfelekkel és a szponzorok alkalmazottaival… Senki sem fizet semmiért, a Forma-1-ben a pilóta a csapat elképzelése és a csapat szponzoraié, minél jobbak a szponzorok, annál jobbak a csapatok. Szerencsére évről évre jobb szponzorok érdeklődnek a sport iránt és a csapat iránt, ahol vagyok. Fizetni azért, hogy vezethess egy kicsit más, mint amikor neked fizetnek azért, hogy vezetsz… Nem?

    AMaDeuS_86
    Tudjuk, hogy minden kezdet nehéz. Szeretted volna, hogyha a dolgok könnyebben mennek, hogy bejuss a Forma-1-be?

    Természetesen! Bárcsak úgy lett volna, mint most! Húsz évvel ezelőtt a Forma-1 Spanyolországban valami borzalmas volt, nem voltak junior kategóriák, volt néhány gokartverseny és van, akinek Asztúriában még nehezebb volt. A legjobb példa erre egy jóbarátom, Antonio Garcia, az egyik legnagyobb spanyol tehetség és nézd meg… nekem szerencsém volt, neki meg nem. A Forma-1-en kívül mindent megnyert és kipróbálta magát, de ha ez ma lett volna, könnyedén bejutott volna a Forma-1-be.

    freyja_85
    Mi dühít fel a legjobban?

    Ha veszítek…

    candelapal
    Mit szólt édesanyád, amikor meglátta a tetoválásodat? Tetszett neki?

    Nem tudom, tetszett-e neki vagy sem. Látott, félig mosolygott és folytatta, amit épp csinált. Tudod, az anyák egyedülállóak.

    képek: Autosport.com

    josepittman
    Milyen érzés keresztülmenni az Eau Rouge-on?

    Összenyomja a tested. Hat egy erő, ami lefelé tol és úgy tűnik, mintha mindjárt összenyomna, ahogy felfelé indulsz!

    benur
    Hello, bajnok. A verseny előtt kell csinálnotok alkohol-, dopping- vagy vérvizsgálatot? Köszönöm.

    Ugyanabban az elbánásban részesülünk, mint például a kerékpárosok. Tudnia kell az FIA-nak, hogy az év 365 napjában hol vagyunk, hogy átmehessünk az doppingteszten. Volt ilyen néhányon pár nappal ezelőtt, például azon kaptam magam, hogy egy úriemberrel beszélgetek a házam nappalijában reggel hétkor, ezalatt átestem egy doppingteszten.

    Javi_Fonte
    0-10-ig… Mennyire hasonlít a Ferrari szimulátora egy igazi F1-es autóra?

    Egy 9-est mondanék. Ez egy igazi profi szimulátor, amit a csapat fejlesztett ki, visszaadja az autó jellemzőit, automatizálja a mozdulatokat egy kör során és teszteli a lehetséges beállításokat. Ez nem egy játék, ez a munka része… És ha az igazat kell mondanom, ez az egyik legkevésbé szórakoztató dolog, bár úgy tűnik, épp az ellenkezője.

    frsestelo
    Tedd fontossági sorrendbe a következőket aszerint, hogy jól rajtolj a Forma-1-ben! Bátorság, szerencse, tapasztalat, megérzés, reflexek

    1 – Reflexek
    2 – Megérzések
    3 – Szerencse
    4 – Bátorság
    5 – Tapasztalat

    Liashot
    Szeretnél saját csapatot indítani a távoli jövőben?

    Talán…

    Timcy_F1
    Ha terveznél egy pályát, milyen lenne? Melyik híres kanyar lenne benne?

    Úgy nézne ki, mint a gokart pálya, amit otthon terveztem, ami nemsokára megnyit. Remélem… :) Hamarosan teszek ki egy fotót a Twitterre róla…

    good_true_love
    Most, hogy egy ideje velünk vagy a közösségi portálokon… Hogyan értékeled ezt a lépést? Én hálás vagyok érte.

    Én is hasonlóan hálás vagyok! Érzem, hogy mennyire támogattok! A munkakedvem a maximumon van minden nap és ha a nap egy bizonyos szakaszában egy kicsit lustának érzem magam, akkor gyorsan felemel és azonnal hozzákezdek valamin dolgozni a következő versenyre. Még csupán három hónapja, mégis közel 800 ezren vagyunk, minden alkalommal, amikor közzéteszünk valamit vagy felteszünk egy kérdést, megdöntünk minden rekordot, a szerver összeomlik minden közzétett információnál… Mit is mondhatnék?? Ti vagytok egyszerűen a legjobbak!!

    candelapal
    Tudnál mondani olyan helyet, ahová szeretnél elmenni vagy valamit, amit szeretnél megtenni, de nem tehetsz, mert híres vagy?

    Sok dolog van, amit nem egyszerű megtennem. Ezek nem fontos dolgok, de idővel hiányoznak ilyenek, mint például lemenni a partra, inni egy kávét a teraszon, enni egy fagyit az utcán sétálva, elmenni egy meccset megnézni, elmenni egy koncertre és táncolni és énekelni anélkül, hogy azon aggódnék, hogy az emberek fotóznak és videóznak. Tudom, hogy ez ennek az ára, de igen, szeretném ezeket újra megtenni.

    ELucasDiaz
    Ki az, akit mindig csodálsz és kit csodálsz most?

    Sok embert, bár a legtöbben, akiket gyerekként csodáltam, talán még most is kerékpárosok! Perico Delgado, Indurain, Armstrong, Contador…

    anescfez
    Milyen érzés, amikor valaki csodál? Nem nyomasztó egy kicsit időnként a rajongók szeretete?

    Nem!! Ez mindig jó és szép!! A sportban az emberek reakciói eltúlzottak, teljes szomorúság, ha a csapat veszít vagy épp az ellenkezője, mint amikor felugrok a kanapéra és ordítk, ha a Spanyolok lőnek egy gólt… Nagyon jó azt gondolni, hogy az emberek is ezt teszik a Forma-1-gyel.

    astroworld75
    Tudod, hogy kell kicserélni egy kereket? Hány másodperc alatt tudod megcsinálni?

    Azt hiszem olyan 10-12 másodperc alatt tudnék kicserélni egy Forma-1-es autó kerekét. Hahaha!! Két évvel ezelőtt kereket kellett cserélnem és nem tudtam… Kaphatnék 10 percet?

    sanddra7
    Hol tartod a trófeáidat? Tudnál egyszer képet mutatni róla?

    Egy nap ott lesznek a múzeumban. Most ők tárolják szépen és tisztán és várják az avatást. Reméljük, hamarosan ez a nap is eljön!

    bronik33
    A sok utazás során ezer helyet kell ismerned, de ha választanod kellene egy kedvenc helyet a világon… Melyiket választanád?

    Tokió a kedvenc városom.

    mari_tere92
    Tudnál magadról mondani egy jó és egy rossz dolgot? Köszönöm és sok sikert a bajnokságban!

    Jó: pontosság :)
    Rossz: bizalmatlanság

    simonacolognesi
    Nem unod, hogy folyton bizonygatni kell a rajongóknak és az újságíróknak, hogy mit teszel?

    Nem gondolom, hogy így lenne… Az újságírók igyekeznek szakmai információkat szerezni a versenyek során. Az újságokon és a közösségi portálokon keresztül megpróbálom az igazat mondani és az érzéseimet átadni. Amikor véget ér a vasárnap, nem hiszem, hogy tartoznék bárkinek is bármivel, a magam részéről szerintem eleget tettem és elkezdem a felkészülést a következő nagydíjra!! :)

    SuizoGarcia
    Egy dal, ami motivál vagy amit szeretsz hallgatni a rajt vagy az időmérő edzés előtt.

    Inkább nem hallgatok zenét ezekben a pillanatokban, így nem is tudom, mit mondjak! :) Szeretek zenét hallgatni, de soha nem használtam motivációként.

    ACF1601
    A fiam 7 éves és minden futamot követ, tudni szeretné, hogy melyik volt a legjobb versenyed és mit kell tennie, ha versenyző szeretne lenni.

    A legjjobb azt hiszem, a 2012-es valenciai volt. El kell kezdeni gokartoznia és élveznie kell azt, ha kezdi érezni a nyomást, hogy eredményeket érjen el, akkor nem fog működni! Ez egy játék, ha megy, erőltetés nélkül csinálja, akkor tehetséges.

    astroworld75
    A pilóták születnek vagy azzá válnak?

    Születnek. De minden nap fejlődniük kell. Mit sem ér, ha nem törekszel arra, hogy azzá válj.

    Moviegirl29
    Mik azok a tényezők, amik a gumik kopását befolyásolják?

    A gumik megőrítenek.

    Az autó beállításai, a vezetési stílus, a pálya karakterisztikája, hogy van-e autó előtted, a verseny ritmusa… Minden tényező befolyásolja a gumikat, mert az autó összeér a talajjal.

    luis8_mateo
    Üdv, bajnok. Mire használjátok pontosan az áttetsző festéket?

    Ha megszárad, akkor látszik, ahogyan a levegő áramlik az autó egyes részein és le tudjuk ellenőrizni, hogy minden a tervek szerint és a szélcsatornában vártak szerint halad-e.

    sugar401
    Le tudnád írni, mint érzel, amikor a dobogón állsz? Köszönöm

    Boldogságot!! Le szeretnék jönni és megosztani a pillanatot a csapat többi tagjával! Fent vagy és látod a csapattagokat zászlókkal, mosolyogva és ünnepelve és követned kell néhány komoly protokollt, így azt mondom, hogy nagyon nagy boldogságot… De alig várom, hogy megosszam ezt!!

    Paula94gr
    Egy ideje már a Twitteren vagy. Mit szeretsz legjobban és legkevésbé benne?

    Nehéz megmagyarázni mindent, ami a Twitterrel történt ezalatt a három hónap alatt, hogy használom. Hirtelen már nem láttam többé, hogy itt vagy ott voltam, nem olvastam többet, hogy valahol bizonyos dolgokat csináltam… Én voltam az a személy, aki eldöntötte, hol volt, mikor jött és mikor ment. Elmondhatom, mit tettem és hogyan készültem a versenyre vagy edzettem a szimulátoron, elmondhatom, hogy ossza meg velem mindenki a kételyeit és válaszolhatok rá közvetlenül anélkül, hogy bárki is megsértődne miatta.
    A legrosszabb része minden kétséget kizáróan, hogy mindössze 140 karakter… #itsverydifficult)

    Berta_Raposo
    A verseny során eggyé válasz az autóval, mindent elkerülsz vagy mindenre gondolsz, amit meg kell tenned? Élvezed?

    Egy versenyen nem élvezem. Mindenre gondolsz, amit meg kell tenned a maximális figyelemmel. Beszélsz a mérnököddel, fel kell váltani, beállítani a differenciált, feltölteni a KERS-t, aktiválni a DRS-t, letépni a sisak plexijéről a lapot, a visszapillantóba nézni, fékezni, megnézni az idődet a kijelzőn, vizet inni, megnézni a táblán, hány köröd van még… És időről időre, levegőt kell venni. Élvezni… Szerintem a kiállításokat és a gokartot lehet. A verseny közepén túl sok tényezőre kell összpontosítani…”

    Nos, az interjú hosszúsága is bizonyítja, hogy nem vagyok egyedül rajongásommal, bízom benne, hogy a közeljövőben a többi pilóta is megörvendeztet minket, titeket hasonló lehetőséggel. Addig is gyűjtögessétek a kérdéseket, hátha rátok vagy éppen ránk pillant a szerencse.

    Kitől kérdeznétek és mit?

    Malik Erika

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon