MENÜ
  • A kockás zászló alól: Alonso az első duplázó

    Alonso, Raikkönen és Schumacher a dobogón, öröm és könnyek Valenciában és itthon, a kanapén

    A 2012-es szezon nyolcadik futama rajtolt el a Valenciában. Az Európa Nagydíj a második spanyol verseny a naptárban, így a spanyol rajongók a tegnapi győztes focimeccs után ki sem józanodhatnak, folytatódik a szurkolás. Amolyan kutyaharapás szőrével…

    Eddig hétből hét volt a mérleg, hét versenyen, hét különböző győztest ünnepelhettünk, így méltán hasonlíthatják a szezont a lottóhoz. Tegnap Vettel azt mondta a sajtótájékoztatón, hogy könnyebb a tegnapi és mai meccs eredményét megjósolni, mint azt, hogy ki nyeri ma a versenyt Valenciában. Izgatottak a rajongók, de mi, újságírók sem panaszkodhatunk.

    Az aszfalt 45 fokos Valenciában délután 2 órakor és a hőmérséklet emelkedik, a verseny folyamán elérheti az 50 fokot is. Ez azért is fontos, mert idén a gumik és az azokkal való gazdálkodás mindennél nagyobb szerepet játszik a versenyek során. Schumacher, Perez, Vergne és Webber választotta a keményebb keveréket, a többiek mind a Pirelli lágy abroncsaival vágnak neki a valenciai pályának.

    24 helyett csak 23-an álltak ma rajthoz, a Marussia Timo Glockja a hétvége elején betegedett meg. A tegnapi időmérőt kihagyta, bár a versenyigazgatóság engedélyezte a rajthoz állását, az orvosok mégis óva intették ettől. A bélfertőzéstől szenvedő német pilóta a nap folyamán haza is tér.

    A rajtnál simán eljött Vettel, mögötte Hamilton, Grosjean, Maldonado, majd Raikkönen. Rosberg pozíciókat vesztett, a 6.-ról a 11. helyre zuhant vissza. Alonso volt a rajtmester, a 11. helyről a 9. helyre jött előre, de az első körben már szépen kapaszkodott tovább. Schumacher is jól elkapta, mellette Felipe Massa is fogott három helyet.

    A harmadik körben szabaddá a pálya, az egyetlen DRS zóna nyit, innentől használhatják előzésre az állítható hátsó szárnyat. Másik érdekes pont, hogy Rosberg kapott egy fülest, az abroncsai hőmérséklete kritikus pontra emelkedtek, így vigyáznia kell rájuk. És még csak 3 kör telt el az 57-ből. Vettel folyamatosan futja a leggyorsabb köröket, próbál egy kiállásnyi előnyt kiautózni, ami az itteni rövid bokszutca esetében 13 másodperc.

    Felipe Massa a jó rajt után már Paul Di Restával viaskodott, tempóelőnyével próbálja megelőzni a Force India ír pilótáját. Az elmúlt két versenyen a brazil ferrarisnak sikerült 9 pontot szerezni, úgy tűnik, kezd magához térni. A hátsó részben Pic és Karthikeyan is akciózik, de csodák csodájára nem utóbbi hibázik.

    A 10. kör után az első 10 helyen van: Vettel, Hamilton, Grosjean, Kobayashi, Maldonado, Raikkonen, Hulkenberg, Alonso, Di Resta és Massa.

    Lewis Hamiltont szinte megette Romain Grosjean. Zseniális előzést láthattunk, profi módon tette oda a Lotust:

    A kiállások már megkezdődtek a 10. kör környékén, Perez, Button nyitotta a sort. Nagyon korán jöttek ki.

    Vééééégre! Alonso megelőzte Hülkenberget némi vonatozás után, így nyomhatja, ahogy a csövön kifér. Raikkönen is előzött egy hatalmasat. Micsoda verseny! És azon a pályán, amin a papírforma szerint nem lehet előzni. Szerintem kidobhatjuk ezeket a papírokat.

    A 20. körhöz közeledve lassan az élen állók mind túllesznek az első kiállásokon.

    Körülbelül 10 autóból álló vonat alakult ki, akik mint a vidámparki dodgem-ben tologatják egymást ide-oda. Alonso áthámozta rajtuk magát. Majd Senna Kobayashival akadt össze, ez az első igazi ütközés a futamon. Senna ráhúzta a kormányt Kobayashi elejére, megforgatta picit, majd a japán visszatért a menetirányba és folytatta útját, bár az első szárnya bánta. Sokat veszített így, Senna pedig jobb hátsó deffekttel vonult a bokszba, de új orrot is kapott ezzel egyidejűleg. Senna egy áthajtásos büntetét kapott ezért a versenybíráktól.

    Alonso, Alonso és megint csak Alonso. Már a 4. helyre jött fel Paul Di Restát megelőzve. Azon a pályán, ahol híresen nehéz volt eddig előzni. Tudom, most a nem Ferrari rajongók utálnak ezért, de ígérem, az ő kedvenceik sikereinek is fogok örülni, bár közel sem ennyire.

    Button már másodszor járja a bokszot. Kovalainen bal első deffekttel csorog ki a bukótérbe, mert Jean Eric Verge-nyel ütközött. Utóbbi rontott nagyot, amolyan Karthikeyan-jelleggel közlekedik már a pályán. Biztonsági autó, tele a pálya gumi- és autómorzsával. Grosjean örülhet, befoghatja Vettelt, de vajon ki hogy taktikázik?

    A Safety Cart kihasználva tumultus a bokszban. Óóóóriási hiba a McLarennél. A bal első gumikkal megint gond volt a kiállás során, eszméletlen sok időt veszítettek vele, Alonso eközben simán lazán cserélt. A McLaren szerelői szerintem csomagolhatnak. A múltkori után már lecserélték a gárdát, ezek szerint még mindig nem jóra. Pedig már fogadkoztak, hogy most aztán majd meglátjuk. Megláttuk.

    Közben Verge és Kovalainen ügyét vizsgálják, a Toro Rosso pilótája befejezte versenyét. Szerintem postázzunk neki is egy papírzacskót.

    Az idén hozott új szabályok értelmében a lekörözött versenyzők majd az újraindítás előtt visszamehetnek a sor végére. Aki nagyot bukott rajta, az egyértelműen Vettel, mert a kiautózott előnye most köddé vált. Ez a Lotusnak lehet jó. Sokáig van kint a biztonsági autó, gumidarabok, szárnydarabok, fékhűtő, rengeteg szemét volt a pályán. Egy ekkora sérüléssel nagyon gyorsan ment vissza Vergne a bokszba, így szanaszét szórta a darabokat.

    ÉÉÉÉssss…. az újraindítás után Alonso fantasztikus előzéssel megelőzte Grosjeant, így feljött a második helyre. Raikkönen is jól jött el, Schumacher is két helyet fogott.
    VETTEL AUTÓJA MEGÁLLT! ILYEN NINCS! Vége a papírformának, az utóbbi két év után nem Sebastian Vettel nyeri az Európa Nagydíjat. A mezőny megérkezik és hárman tolják ki az autót. Massának pedig nekiment Kobayashi, így a brazil esélyei elszálltak.

    23 körrel a vége előtt a 11. helyről rajtoló Fernando Alonso vezeti a versenyt, mögötte Romain Grosjean a Lotusszal, majd Hamilton és Raikkönen. Óriási kérdés, hogy vajon a Ferrari vagy a Lotus tud jobban vigyázni az abroncsaira. Ez lesz a kulcs, Alonso kezében vagy Grojeannál lesz a győztes trófea? Ha Alonso nyer, az első lehet idén, aki duplázni tud. Ha Grosjean, megvan a nyolcadik győztes a nyolc futam alatt. Alonso futja a leggyorsabb köröket, a vöröslő lelátó hullámzik.

    Aztaaa… Grosjean autója megállt, pedig óriási esélyei voltak. Mi van itt kérem szépen?

    Tíz körrel a vége előtt az állás a következő: ALO, HAM, RAI, MAL, HUL, DIR, PER, BUT, PET, MSC, WEB, RIC, SEN, KOV, DLR, PIC, MAS, KAR, [GRO, VET, KOB, VER befejezték a futamot]

    A versenybírák döntöttek. Hamilton nem kapott büntetést, tovább harcolhat a dobogóért, közben Petrov és Ricciardo ütközött, amelyet szintén vizsgálnak. Kicsit később versenybalesetnek titulálták, nincs büntetést.

    Az utolsó körökben Hamilton itt-ott közelít az élen álló Alonsóhoz, de nem sokat tud fogni rajta. Kimi Raikkönen viszont ott van Hamilton nyakán, négy körrel a vége előtt még próbálkozik a leendő dobogón egyet fentebb lépni. Alonso tartalékolja teljesítményét és az abroncsait, hisz láttuk már idén, hogy milyen gyorsan tud elfogyni alóla a gumi.

    Massa újabb látogatást tesz a bokszban, az előzőekben eléggé lassan vánszorgott a pályán, úgy tűnik, hogy az ütközés egyéb problémákat is hozott magával.

    Óriási Hamilton-Raikkönen csata megy az 55. körben, gyönyörűen teszi be a McLaren mellé a Lotust. Hamilton gumijai elfogytak, így Maldonado is bepróbálkozott.

    Ááááá, Hamilton is kiesett! Maldonadoval ütközött, majd nekiment a falnak. Forrófejű a Williams pilótája, már a győzelme után harmadszor ront óriásit, így nagyon értékes pontokat vett el Hamiltontól. Lehet, hogy ez kerül a világbajnoki címébe a brit mclarenesnek?

    Eképzesztő győzelem, elképesztő dobogó. Fernando Alonso idén először tudott duplázni úgy, hogy a 11. helyről indul. Kimi Raikkönen második helyen futott be, a Lotus egyre jobb. Mindezt koronázza ma délután, hogy a harmadik helyen Michael Schumacher ért be, aki visszatérése után először állhat dobogóra. Sírt a leintés után az autóban, de sírt Alonso is. (Hogy nekem a kanapén mitől könnyes a szemem, azt ne firtassuk.) Spanyol himnusz, zúgó lelátók, óriási hangulat Valenciában. Ferrari, én így szeretlek!

    (A nem Ferrari rajongóktól elnézést mai kicsit emelkedettebb hangulatomért, de ez valami hihetetlen volt. Kívánom minden Red Bull, McLaren, Lotus, Mercedes és többi csapat rajongóinak, hogy éljék át ugyanezt! :) )

    Malik Erika

    Nyereményjáték

    Bulvár

    Gerendai: „Látogatói csúcsot hozott a Lupa”

    Bulvár
    szept. 17., csütörtök

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    szept. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    szept. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon