MENÜ
  • A kockás zászló alól: A Ferrari otthonában teszteltek a csapatok

    A héten zajlott le az utolsó 2012-es teszt Mugellóban

    Olaszországban tartották a héten a szezonközi tesztet a mugellói pályán. A tisztességes nevén Autodromo Internazionale di Mugello a versenypályák közé tartozik – mert egy korábbi cikkből már megtudhattuk, hogy vannak utcai és országúti pályák is – Firenze közelében. A pálya tulajdonosa a Ferrari, tehát tekinthetjük a mostani rendezvényt az Ágaskodó Ló házi tesztjének is. Az 5,245 km hosszú aszfaltcsíkon 15 kanyar és egy hosszú egyenes helyezkedik el. A mai pálya elődjét 1974-ben építették meg, ma itt zajlanak a MotoGP futamai, a DTM és a Superbike is.

    A toszkán hegyekben fekvő nagysebességű pályáról igazgatója, Paolo Poli a héten azt nyilatkozta a Rainsport1-nek, hogy örülne, ha alkalmassá tennék futamok rendezésére is.
    „Azon dolgozunk, hogy javítsunk a pályán, fejlesszük az infrastruktúrát, hogy el lehessen gondolkodni a futamrendezésen. Az út hosszú, de nem akarjuk elszalasztani a lehetőséget.”
    A teszt nézettsége sem mindennapi, szerdán 15 ezren voltak kíváncsiak a pilótákra, amint róják a köröket. A versenyzők is pozitívan nyilatkoztak róla:
    „Egy tízes skálán 8,5-öt adnék” – mondta Rosberg, miután először végighajtott a pályán. Mark Webbernek szintén tetszik: “10 kör Mugellóban felér 1000-el Abu Dhabiban, elégedettség szempontjából.”
    A tényeket tekintve Mugellónak nem sok esélye van a futamrendezésre, mert olaszország már tart egy nagydíjat Monzában és Imola is szintén benyújtotta igényét, ráadásul az Európán kívüli helyszínek száma is nőttön nő.

    Május 1-je duplán fontos volt a Forma-1 szerelmeseinek. Egyrészt akik kilátogattak Budapest utcáira, láthatták ott elszáguldani Jenson Buttont a Vodafone rendezvénye jóvoltából, másrészt megkezdődött a teszt első napja. Ha Ferrari rajongóról lévén szó, még nagyobb lehetett az öröm, mivel az első tesztnapot Fernando Alonso – a nem győzöm elégszer hangsúlyozni – leírt Ferrarival megnyerte. Bár az olasz istálló jelentősen átépítette az F2012-t a hétre, Massa bevallotta utóbb, hogy nem készült el minden fejlesztés, így Barcelonára a jövő héten még nagyobbat villanthatnak. Felköthetik tehát a felkötnivalót az ellenfelek, a Ferrari megérkezett.

    Kedden tehát kezdetét vette a szezonközi teszt. Az időjárás nem volt kegyes a versenyzőkhöz, az éjszakai esőzés után vizes pályán kezdhették meg a munkát. Előkerültek az intermediate abroncsok a garázsokból a délelőtti etapra, az ebédszünet előtt pedig már a slickeket is feltehették a bátrabbak. Volt is okuk az igyekezetre, mert az érdemi munkára délelőtt volt lehetőségük, délutánra ugyanis olyannyira elromlott az időjárás, hogy mivel a mentőhelikopter sem tudott volna felszállni, meg kellett szakítani piros zászlóval az edzést.

    Alonso mögött a Red Bull pilótája, Mark Webber futotta a második leggyorsabb időt számos szenzorral az autóján. Valamit nagyon tesztelt és értékelt az energiaitalos csapat, meglátjuk, mekkorát ugrik a nyuszi a bokorból egy hét múlva. Ezen a napon – bár rövid időre csak – lehetőséget kaptak a tesztpilóták is, a McLaren például egyik versenyzőjét sem ültette autóba, körözhetett viszont Jerome d’Ambrosio, Oliver Turvey, Jules Bianchi, Valtteri Bottas és Rodolfo Gonzales is. Délután dolgozott Michael Schumacher, aki nagyon sokat panaszkodott a Pirellikre a héten.

    Mark Webber szeződése – sok más pilótával egyetemben – idén lejár, így a héten újra meglebegtette a média, talán ő válthatja Felipe Massát a Ferrarinál. Szegény Felipe helyén már szinte mindenki ült, csak az nem jutott eszébe a sajtónak, hogy esetleg a brazillal is hosszabbíthat az olasz gárda. Pedig ők nagyon támogatják Felipe baby-t, bár a csapat vezetősége sem rejti véka alá, hogy ezért neki is bizonyítania kell. Webber tehát cáfol, a brazil pármásodperces világbajnok pedig nyomja a gázpedált.

    A második tesztnapot Romain Grosjean és Kamui Kobayashi azonos idővel zárták, őket Vettel és Webber, a Red Bull két pilótája követte, ötödikként az előbb említett Felipe Massa került a ranglistára. Csak egyszer kellett szerdán piros zászlót lengetni, amikor a Sauber japánja, Kobayashi kicsúszott a pályáról.

    Miután a keddi napot jóformán elmosta az eső, a csapatok örültek a 20 foknak és a napsütésnek. Előtérbe kerültek az aerodinamikai- és abroncstesztek, az autókra felkerültek a szenzorok és a világító festékek, hogy minél eredményesebb legyen a kiértékelés. Grosjean már délelőtt megfutotta a nap leggorsabb idejét. A Lotus úgy döntött, a teszt folyamán csupán egy pilótával dolgozik, így Kimi Raikkönen nem ül autóba, pontosabb az összehasonlítás, ha ugyanazon versenyző vezeti a Lotust. A Red Bull, a Toro Rosso és a Marussia ebédszünetben leváltotta pilótáit, ők két emberrel vitték végig a napot. Schumacher teljesítette a legtöbb kört a pályán. Paul di Restának nem volt túl jó napja, hidraulikus probléma miatt szinte a teljes időt a garázsban töltötte, a megtett 7 kör mindennek mondható, csak nem teljesítménynek.

    A csütörtöki zárónapon Grosjean bizonyult a leggyorsabbnak, mögötte Vettel és Alonso végzett. Nem fér kétség ahhoz, hogy a legtöbb témát a Ferrari szolgáltatja a két futam között. Az olasz csapat jelentős fejelsztésekkel készült a kicsit félreszabott F2012-esen, közel nyolc tizedmásodpercet szerettek volna javulni, ennek érdekében a szárnyakat és a kipufogót is jelentősen módosították. A spanyol pilóta viszont kicsúszott a pályáról és összetörte az új autót, így néhány órára kényszerpihenőre vonult, majd a délután folyamán újra kigurulhatott, a szerelők gyorsan összerakták az autót.

    Vettel a nap nagy részében leggyorsabbként tündökölhetett, de magasba emelt mutatóujja csakhamar lekonyult, amikor Grosjean játszi könnyedséggel megelőzte őt. Négy alkalommal volt szükség a piros zászlóra, egyszer Alonso előbb említett akciója miatt, egyszer Kovalainen szélesítette ki az egyik kanyart, majd di Resta és Perez a 11-es kanyarnál hagyták el az aszfaltcsíkot és álltak meg a bokszutca bejáratánál. Petrov a nagy sebességű toszkán pályát túl veszélyesnek titulálta, szerinte a mai Forma-1-es autók számára nem alkalmas a versenyzésre, túl közel vannak a korlátok és gumifalak. A versenyzők többsége nem osztja a véleményét.

    Bár volt, aki felesleges pénzkidobásnak tartotta a szezonközi tesztet, a legtöbb csapat profitálhatott belőle. A jövő héten megrendezett Spanyol Nagydíj egyfajta második szezonnyitó lesz, megkezdődik az európai kör, amelynek fénypontja a július 29-i Magyar Nagydíj lesz, gondolom, nem csak számomra.

    Malik Erika

    Nyereményjáték

    Bulvár

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    Sze. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    Sze. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon