MENÜ
  • Miért kell pihenni kávézás után?

    A kávéfogyasztás utáni pihenés éberebbé tesz a tudósok szerint.

    Egy csésze fekete kávé vagy egy rövid pihenő, hogy kibírd a nap végéig? A kettő a legjobb kombinálva. A kávépihenő, vagyis egy csésze kávé utáni 20 perces alvás maximalizálja az éberséget. Bár a koffein és az alvás egymás szöges ellentétei, de előbbinek húsz percre van szüksége, hogy eljusson az agyba és kifejtse hatását. A kettő együttesen hat az agyban található adenozin nevű molekulára, ami miatt álmosak vagyunk. Röviden és tömören a koffein beütésekor való ébredés megtisztítja az agyat a kellemetlen anyagtól.

    kavepiheno

    Több tanulmány is született a témában, és mind azt mutatta, hogy a kettő együtt a legjobb. Egy brit esetben a tudósok embereket ültettek vezetésszimulátor elé egy 15 perces kávépihenő után, kontrollként pedig egyesek rövid szünetet tartottak, mások pedig kis hideg fuvallatot kaptak a testükre. A kávépinehőt használó emberek nem csak a szimulációban teljesítettek jobban, hanem memóriateszteken is. Ami fontos: nem szabad túl sokat sem aludni, különben átesel a mély alvás fázisába, és fáradtabban ébredsz majd.

    Ajánló

    Gourmet fesztivál: a gombóctól a nemzetközi csúcsgasztronómiáig

    Megyeri Csilla: “Pápai Jociban csalódtam!”

    Pumped Gaboék a Nagy Duettből kiesésük után