MENÜ
  • Filmkritika: Sicario – A bérgyilkos

    Egy idealista nő a farkasok világában.

    Kate (Emily Blunt) túszok kiszabadítására specializálódott FBI ügynök. Phoenixben a mexikói kartell számtalan hullát rejt el egy házban, amire Kate csapata bukkan rá. Az ügynöknek felajánlják, hogy egy különleges alakulat tagja lehet, akik az igazi felelősöket akarják kézre keríteni, így igent mond a műveletre. A tanácsadóként tevékenykedő Graver (Josh Brolin) és a titokzatos Alejandro (Benicio Del Toro) oldalán azonban olyan dolgokba keveredik a tudtán kívül, amik egyre távolabb esnek az erkölcsi határaitól.

    S_D001_00259_R

    A Sicario már az első pillanatban magával rántja a nézőt, és egy percre sem engedi el. A nyitójelenetben egy FBI alakulat közelít meg egy házat, behatolnak és eldördül két fegyver. Az egyik lyukat üt a falba, amiben a szövetségiek hullákra bukkannak. Később kiderül, hogy a ház falai mögött szinte mindenhol brutális kegyetlenséggel meggyilkolt emberek holttestei lapulnak. Aztán az udvaron álló kamrában egy lezárt vermet találnak, ami tartogat még meglepetéseket. A film brutális ábrázolásmódja végig megmarad és a kamera nem szemérmeskedik a legvéresebb pillanatokban sem. Mögötte a tizenkétszeres Oscar-jelölt operatőr, Roger Deakins áll, aki ezúttal is számtalan érdekes beállítást komponált meg. A film egyik csúcspontján, az éjszakai bevetésen éjjellátó készülékek és hőkamerák képeinek bevágásával fokozták a maximumig az izgalmakat.

    S_D031_08200

    Denis Villeneuve a Fogságbanhoz hasonlóan ezúttal is mesterien építi fel a filmet. A legtöbbször a főhőshöz hasonlóan a néző sem érti tökéletesen, hogy pontosan mi is történik éppen. Szépen lassan áll össze a kép, miközben Kate karaktere egyre jobban összeomlik. Kate egy kemény nőként jelenik meg a film elején. Tűzpárbajba keveredik, majd a helyszínre érkező főnökével végig bent marad a házban, míg a rosszul levő férfi társát ki kell küldenie az épületből. Hajtja őt az igazságérzete, így azonnal igent mond egy megbízásra úgy is, hogy keveset tud arról, hogy valójában mi is vár rá. Később sem hátrál meg a terepen, csak a lelkiismerete szólal meg egy idő után, mert bizonyos határvonalakat ő már nem akar átlépni, és ez egyre inkább felemészti.

    S_D040_10409

    Kate annak az új hollywoodi tendenciának az eredménye, aminek köszönhetően nőkre szabják át az eredetileg férfiaknak szánt szerepeket. Emily Blunt már A holnap határában is megmutatta, hogy mennyire jól áll neki egy ilyen karakter, és ehhez most még egy hálás forgatókönyvet is kapott. Itt pedig valahol mélyen különösen fontos, hogy a főszereplő nő. Ugyanolyan kemény, mint az őt körülvevő férfiak, de sokkal emberségesebb, így nem tudja ugyanúgy kezelni a küldetése során adódó szituációk lelki hatásait. Alejandro utolsó szavai egyenesen zseniálisak, amikkel tökéletesen írja le Kate viszonyát a környezetével.

    Ritkán jelölnek akcióthrillert Arany Pálmára, de a Sicario teljesen jogosan versenyzett Cannes-ban. Villeneuve ismét egy különleges és tökéletes thrillerrel rukkolt elő.

    Horoszkóp

    Nyereményjáték

    Bulvár

    Visszalépett A Dal 2018 egyik zenekara

    Bulvár
    dec. 9., szombat

    Ők nyerték a Comet 2017 üstököseit

    Bulvár
    dec. 9., szombat

    Ők A Dal 2018 jelöltjei

    Bulvár
    dec. 6., szerda

    Televízió

    A Lost sztárja a Walking Dead spin-offban

    Televízió
    dec. 3., vasárnap

    Elhunyt a Trónok harca színésze

    Televízió
    okt. 16., hétfő

    Ilyen lesz Andy Warhol bőrében Evan Peters

    Televízió
    okt. 6., péntek

    Ajánló

    Vecsei H. Miklós a missziójáról mesélt

    Heti Horoszkóp – December 11-17.

    Gorbunov Dmitrij hatalmas bundában érkezett a Cometre