MENÜ
  • Filmkritika: Ismael szellemei

    Egy francia all-star szerelmi háromszög.

    Ismaël (Mathieu Amalric) egy forgatókönyvön dolgozik a tengerparti nyaralójában. Barátnője, Sylvia (Charlotte Gainsbourg) mellé egy fiatal nő (Marion Cotillard) telepedik le a parton, és azt állítja, hogy ő Ismaël felesége, Carlotta, aki húsz évvel korábban eltűnt, és azóta nem adott magáról semmilyen életjelet.

    Arnaud Desplechin cannes-i nyitófilmjét a rejtélyesség lengi körbe. Ismaël történetét folyamatosan megtöri egy másik szál, Ivané, akit diplomataként Tádzsikisztánba küldenek, miközben a mentoráról az a hír járja, hogy egy kém. Kell egy kis idő, mire a néző számára leesik, hogy egy filmet lát a filmben. Ismaël  ezen a forgatókönyvön dolgozik, majd ezt kezdi el forgatni. Ivan a bátyja, akit szintén nem látott már egy ideje, de abban nem lehetünk biztosak, hogy mennyi a valóság abból, amit Ismaël a papírra vetett testvérével kapcsolatban. A másik titok Ismaël  egykori feleségét övezi, aki húsz évvel korábban tűnt el nyomtalanul, és nem lehet tudni, hogy vajon életben van-e még. Carlotta apja szinte belebetegedett a bizonytalanságba és Ismaël  igyekszik őt támogatni. Azonban minden megváltozik, amikor Carlotta hirtelen felbukkan, és bejelenti, hogy vissza akarja kapni a férjét.

    Desplechin igazi nagyágyúkat szerzett meg a filmjéhez, és öröm nézni minden egyes jelenetet, ahol Cotillard és Gainsbourg egyszerre van jelen a vásznon. Az ő színészi zsenialitásuknak köszönhető, hogy még egy gyengébb forgatókönyv esetében is érdekessé tudják tenni a karakterüket. Különösen igaz ez Cotillardra, aki remekül hozza Carlotta zavarodottságát és szeleburdiságát. Imádni való az a jelenet, ahol Gainsbourg előtt táncol, a csúcspontja pedig az, amikor arra várakozik, hogy bejelentse a hatóságoknak, hogy már nem eltűnt személy. Ekkor a váróteremben kissé ingerülten próbálja meg elhallgattatni a vele társalogni próbáló másik várakozót. Ilyen jelenetekből sokkal több kellett volna, és az egész filmnek a javára vált  volna, ha nem veszi magát annyira komolyan, hanem ehhez hasonló humoros és groteszk pillanatokból áll össze. A kissé neurotikus forgatókönyvíró és rendező figurája Woody Allen óta szinte automatikusan egy vígjátékért kiállt. Ezzel szemben egy drámai, vontatottan előre haladó és zavaros történetet kapunk, amit nehéz igazán élvezni.

    Cotillard ugyan kihozza magából a maximumot és élettel tölti meg a vásznat, de Desplechin nem a megfelelő műfajt választotta ehhez a szerelmi háromszöghöz. Ilyen szereplőkkel egy vígjáték keretein belül sokkal többet ki lehetett volna hozni ebből a történetből.

    Nyereményjáték

    Bulvár

    Gerendai: „Látogatói csúcsot hozott a Lupa”

    Bulvár
    szept. 17., csütörtök

    A Plázson még tart a nyár

    Bulvár
    szept. 2., szerda

    Lupa Duma – Costes vacsorával

    Bulvár
    aug. 10., hétfő

    Televízió

    A Jonas Brothers tagja lett a Voice új mestere

    Televízió
    okt. 8., kedd

    Gyermeket vár a Pretty Little Liars sztárja

    Televízió
    jún. 29., szombat

    Új sorozatban a Tizenhárom okom volt sztárja

    Televízió
    szept. 13., csütörtök

    Ajánló

    Új világsztárt jelentett be az EFOTT

    STRAND Fesztivál: műsorváltozás!

    A Petőfi Zenei Díjjal indul a fesztiválszezon