MENÜ
  • Filmkritika: A hűséges

    A bankrabló magányossága.

    Gino (Matthias Schoenaerts) javítóintézetben nőtt fel, és bár autókereskedőnek adja ki magát, valójában abból él, hogy az intézetis barátaival bankokat rabol ki. Miután a fiú megismerkedik az autóversenyző Bibivel (Adèle Exarchopoulos), megpróbál kiszállni ezekből, és az eljegyzést követően egy nagyszabású, utolsónak szánt akcióra indul társaival.

    Michaël R. Roskam egy elemi erejű, katartikus művel, a Bikanyakkal robbant be a filmművészetbe, majd egy stílusos hollywoodi kitérő, a Piszkos pénz után visszatért Belgiumba, ahol megint kedvenc színészével, Matthias Schoenaerts-cal forgatott együtt. A hűséges több ponton is megidézi az elképesztő Bikanyakat: a főhős itt is egész életében hordoz egy gyerekkori traumát, az ismét fantasztikus munkát végző Nicolas Karakatsanis kamerája kísértetiesen hasonló módon időzik el az ablak előtt félmeztelenül álló Schoenaerts-on; Bibi alagúti előzéseinél a Bikanyak diszkó jelenete juthat az eszünkbe; és Roskam itt is a magánéleti drámát keveri bűnügyi filmmel, habár ebben az esetben az akciószál sikerült sokkal erősebbre.

    Roskam továbbra is a hangulatteremtés nagymestere. Egészen megdöbbentő például az a természetesség és hitelesség, amivel egy közös baráti vacsora atmoszféráját képes megragadni, vagy ahogyan már az első jelenettel rögtön hozzászegezi a nézőt a székéhez. Filmjét három fejezetre osztotta, amiből az első kettő hibátlanul működik. A Gino és Bibi között szövődő szerelem elbűvölő és könnyedén lehet szurkolni a boldogságukért; az adrenalin az egekbe szökik, amikor Bibi autójában ülünk (különösen igaz ez abban a jelenetben, ahol nem a versenypályán, hanem egy Brüsszelen kívüli szerpentinen hatalmas sebesség mellett beszélgetnek egymással); az akciójelenetek pedig tökéletesen koreografáltak. Egészen mesteri az utolsó rablás bemutatása, ahogyan óramű pontossággal torlaszolja el a csapat egy konvoj útját egy hídról lecsúsztatott konténerrel. A harmadik rész elején azonban a Bibivel kapcsolatos váratlan fordulat során előtérbe kerül a melodráma, és ez nem tesz jót a filmnek, ami csak akkor talál ismét önmagára, amikor újra az akció kerül a középpontba. A prófétát és a csodálatos Rozsda és csontot is jegyző Thomas Bidegainnak sajnos nem sikerült megfelelő mértékben kevernie két előző mesterművének világát.

    Matthias Schoenaerts továbbra is elementáris erővel rendelkezik a vásznon, és még egy olyan egyszerű jelenetben is hihetetlen izgalmas tud lenni a játéka, mint amikor egy étteremben a vacsora közepén néhány pohár alkohol elfogyasztása után felcsendül Gino kedvenc száma. Tökéletes párost alkot Adèle Exarchopoulosszal, aki már az Adéle élete 1-2. fejezetében is egészen fantasztikus volt, és ezúttal is teljesen természetesen jeleníteni meg a szerelem minden egyes boldog pillanatát és árnyoldalát. A harmadik részben azonban nem tud mit kezdeni azzal a nem teljesen szükségszerű fordulattal, amit a karaktere kapott.

    A hűséges első két fejezete egy hibátlanul kevert bűnügyi romantikus dráma. Ha Roskam itt lezárja a történetet, akkor a Bikanyakhoz hasonló élménnyel távozhattunk volna a moziból. Nem kellett volna másfél óra helyett bő két órásra bővíteni a filmet, de az továbbra is egyértelmű, hogyha Roskamnak sikerül eltalálnia a tökéletes arányokat, akkor rendkívül lebilincselő hangulatú dolgokra képes.

    Nyereményjáték

    Bulvár

    Demi Lovato megtörte a csendet

    Bulvár
    aug. 5., vasárnap

    Varga Viktor gyermekké vált + videó

    Bulvár
    Júl. 25., szerda

    Ők nyerték a Joy magazin díjait

    Bulvár
    jún. 16., szombat

    Televízió

    A Lost sztárja a Walking Dead spin-offban

    Televízió
    dec. 3., vasárnap

    Elhunyt a Trónok harca színésze

    Televízió
    okt. 16., hétfő

    Ilyen lesz Andy Warhol bőrében Evan Peters

    Televízió
    okt. 6., péntek

    Ajánló

    Ezért emelget szettje alatt érdekes dolgokat a magasba Don Diablo

    Minden rekordot megdöntött az idei Sziget

    Parov Stelar exkluzív interjút adott a Szigeten